wegens lekkage olie koppakking nabij distributie ben op zoek naar een werkplaats handboek (handleiding) om koppakking te vervangen en distributie
het gaat hier waar op te letten en hoe de kleppen weer op tijd te zetten tevens de aan haal momenten van de koppbouten.
ik heb dit al eerder bij een pegeot 106 gedaan daar waren de gegevens makelijk van te vinden bij de 207 is dit een stuk moeilijker dus
daarom vraag ik het hier hoop dat iemand mij kan helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het komt eiegenlijk een heel eind op het zelfde neer, maar ik wil je wel waarschuwen.
De lekkage zal waarschijnlijk plaatsvinden aan de voorkant van het blok , op de hoek van de kop , net naast het distributiekapje.
Dit is een kwaaltje, vraag me niet hoe het komt , maar als je de pakking vervangt lekt ie na 3 maanden weer. vaak zelfs nog erger.
Ik heb al verschillende koppakkingen vervangen om dit euvel, maar het komt in 90% van de gevallen gewoon weer terug.
ja dat klopt lekt op die plaats een beetje, is daar misschien nog wat anders aan te doen of gewoon zo laten ? vind het namelijk wel erg vervelend als een auto olie verliest bij onze 106 hadden wij dit ook ,toen wel pakking vervangen en probleem tot nu toe weg gebleven daarom dacht ik het bij deze ook zo te doen maar als u er ervaring mee heeft dat de lekkage weer terug komt is het misschien beter zo te laten
10 jaar
Mijn ervaring is dat het in 90% van de gevallen terugkomt, ik laat alle koppen keurig vlakken en ik werk volgens de specificaties van de fabrikant, maar dat wil niet altijd zeggen dat het ook succesvol is.
Proberen kan altijd.
Klopt inderdaad, hij lekt rechts langs het distributiekapje op de hoek van de cilinderkop waarschijnlijk. Dat komt inderdaad veel voor. En zolang hij niet extreem hard lekt of druppelt, dan kun je het ook zo laten. Het is veel werk en niet te garanderen dat het daarna dicht blijft.
Ik heb zelfs gedonder met een klant die wil dat ik de kop er opnieuw afhaal en het opnieuw maak, maar dat zie ik niet zitten
Die kop nog een keer vlakken en aantrekken word ie echt niet beter van.
Hmm, ik heb er vorige week idd ook één gerepareerd om dezelfde klacht. Geeft weinig hoop voor de toekomst dan! Ik heb de kop ook laten vlakken en het onderblok zover gereinigd. We wachten dan maar af.
Help het je hopen
Ik heb deze operatie ook vaak uitgevoerd.De lekkage ontstaat omdat de olie voor de kop vrij dicht bij de rand door een gaatje in de koppakking de kop wordt ingeperst.Er onstaat naar een aantal jaren een scheurje naar de buitenzijde van de koppakking met lekkage tot gevolg.Ik heb om deze reden nog nooit een kop gevlakt,en bij geen van deze autos is de lekkage terug gekomen.
wij vlakken sowieso eigenlijk bijna geen koppen. Of het moet zijn dat die echt heet is gelopen.
En we hebben daardoor nog nooit problemen gehad na het vervangen van koppakkingen.
Gewoon beide vlakken goed schoon maken helpt al veel
[quote=Profundo Autoservice]Ik heb zelfs gedonder met een klant die wil dat ik de kop er opnieuw afhaal en het opnieuw maak, maar dat zie ik niet zitten
Die kop nog een keer vlakken en aantrekken word ie echt niet beter van.[/quote]
Als blijkt dat een kop na controle vlak is, waarom moet je em dan (weer) laten vlakken?
deze was niet vlak, en door wederom demonteren kan hij ook weer vervormen
Ik heb nog niet meegemaakt dat een kop alleen door het demonteren niet meer vlak zou zijn!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar