432 bezoekers online

Peugeot 307 2004: koppeling hapt

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Goedendag allemaal,

Probleem:
Koppeling hapt alleen bij het optrekken in de 1e versnelling.
Slipt dus niet en werkt verder goed.
Laatste stukje (2 cm) koppeling intrappen gaat wel wat stroef.
Auto zo gekocht.

Hapt vooral bij koud weer best wel zodat het motorblok blijkbaar iets gaat kantelen zodat de uitlaat onder de versnellingspook tegen het chassis bonkt.

De motorrubbers en baksteun zijn visueel gecontroleerd en goed bevonden, tevens hangt de uitlaat ruim vrij ook in nieuwe rubbers.

Koppelingscilinder is bij koppeling is vervangen door vorige eigenaar.
Is nu gecontroleerd en nog een ontlucht.
Blijkt goed te zijn en zat ook geen lucht in.

Nu zal er een nieuwe koppeling in moeten worden gezet denk ik.
Heb dat al wel eens vaker gedaan bij andere merken dus niet geheel onbekend.

Vraag:
Zit er nu ook een dubbelmassa vliegwiel in die dit ook kan veroorzaken?
Zo ja, wat kan en moet ik daar aan controleren?

Vraag dit omdat als ik er aan ga beginnen de auto de volgende dag weer moet rijden en als dan de zaak los ligt blijft liggen vanwege het vliegwiel?

Peugeot 307
bj 30-06-2004
1600 16V

Steenwijk

Geplaatst door Steenwijk , lid sinds 2 maanden geleden

3 Reacties

0

hans4074, 2 maanden geleden

Een NFU heeft geen dubbel vliegwiel.

0

Steenwijk, 2 maanden geleden

Oke dank u.

Nu wil ik ook de keerringen in de bak voor de aandrijfassen bestellen.
Echter op peugeot publicbox zie ik alleen een geheel complete reparatieset staan.
Als ik nu kijk op bvb. mr auto dan krijg ik een hele batterij aan verschillende maten?

Wie weet zo welke maten ik nodig ben voor deze 2 keerringen?

0

Steenwijk, 1 maand geleden

Opgelost.

(Zijn iid verschillende maten.
Heb gelukkig de juiste besteld)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.