Peugeot 307 SW 1.6 16V
Hallo ik ben bezig mijn koppelingsplaten te vervangen.
Nu heb ik de linker as eruit maar de rechter nog niet, deze loopt door een soort van lager.
Heeft iemand een tip hoe ik de as er uit krijg?
En eventueel andere dingen waar ik op moet letten?
Heb overigens bij verschillende auto's al een koppeling vervangen.
Alvast bedankt.
Peter72
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als het goed is zitten er twee boutjes in.
deze moet je oplossen tot dat ze 180 graden gedraaid kunnen worden en dan kun je de as eruit halen.
groetjes jan.
Ja gelukt. Danku.
Heb de as eruit.
In de kap waar de as in gaat zit een plastic ding waar de as in gaat met schoepen.
Heeft dat nog een bepaalde naam?
Weet u dat toevallig?
Iig alvast bedankt voor de info
Iig alvast bedankt
6 jaar
BESCHERMKAP
gr. Jan
Ik denk dat Peter het nylon aandrijftandwiel voor snelheidsmeter bedoeld. Overigens niet in gebruik, dus ga niet zoeken naar een stekker o.i.d.. Als het goed is zit er een afdicht-dekseltje op het huisje wat jij "kap" noemt.
Volgens mij betreft dit één van de twee oliekeerringen. Als ik mij goed herinner heeft de keerring aan de andere kant geen plastic (getande) kap.
Als de bak eraf is raad ik aan beide keerringen te vervangen. Ze zijn niet erg duur. Als een oude keerring gaat lekken moet je weer de aandrijfas eraf halen, en dan is het vaak een martelpartij om een nieuwe keerring te plaatsen.
6 jaar
u gaat door voor de koelkast.....
Heel erg bedankt. Ik heb hem los.
Alleen loop ik tegen nog een probleem aan. Ik kan de bak een cm of twee van het blok trekken maar verder lukt niet. Alsof hij ergens aan blijft hangen. Kan hem draaien maar niet verder trekken.
Zit de as nog ergens vast?
6 jaar
Waarschijnlijk is het druklager door de diafragma veren van de drukgroep geschoten....druklager aan flarden of diafragma veren doorgesleten. Als je zeker weet dat alles los is, dan met gepast geweld eventueel met hulp van bijv. een grote bandenlichter proberen de bak te verwijderen.
Klopte. Dit is er over van het druklager. De rest zit nog in de koppeling
6 jaar
Weet iemand hoe ik achter de bakcode kan komen?
Alvast bedankt
6 jaar
Dat staat op de bak...of even met chassisnummer langs de dealer, die kan het opzoeken.
(2e topic met deze vraag is verwijderd)
Mocht het niet te lezen zijn , plaats dan even de laatste 8 cijfers van het chassisnummer .
Zou toch proberen de bakcode vanaf de bak leesbaar te krijgen.
Heb dit vorig jaar meegemaakt met een zelfde kwaal (koppeling en druklager), ook hier was de geleide bus aan gort (zelfde als foto).
Op basis van het chassisnummer kwam ik wel bij de verkeerde code uit, na enig zoeken toch de juiste onderdelen kunnen krijgen op basis van de code op de bak zelf.
Met name de geleide bus voor de as verschilt met de beide bak types.
Bijgevoegd 2 foto's van de bus met lager (oud en nieuw)
6 jaar
Code die erop staat is
20DP10
7237876 B
Welke bak is dit dan?
6 jaar
20DP10 is de code; is een 5 bak voor een Peugeot 307 SW (3H)
Combi/o, Benzine, 1.587cc, 81kW, FWD, TU5JP4; NFU, 2002-03 / 2008-04, 3HNFU
Oké maar voor de juiste koppeling moet ik weten of het een MA of een be4r is.
6 jaar
Plaats nou eens gewoon de laatste 8 cijfers van het chassisnummer .
En wil je ook nog onderdeelnummers ? Zo ja , waarvan ?
Het is gelukt en alles doet het weer naar behoren.bedankt voor jullie hulp
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar