Onze 106 1.1 met monopoint start niet bij lage temp. rond vriespunt.Met startkabels start die direct aanslepen/duwen ook.
Vorige jaar op advies garage gashuisklep vervangen maar dit was niet de oplossing, volgende nu gedaan
*gashuisklep vervangen
*nieuwe bougie en kabels
*verderkap en rotor vervangen
*Nieuwe accu(deze gemeten 12,61 v dus dynamo laadt wel op)
*massa gereinigd
*extra weerstand(10kOhm) op koelwater temp sensor( was een bekend probleem bij de eerste 106 volgens dealer), deze weer verwijdert want gaf geen resultaat.
Vonk gecontroleerd deze is aanwezig maar kleurde wel eerder oranje dan blauw.
Langzamerhand wordt je een beetje moe van het zoeken,Wie heeft suggesties?
koos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bobine wellicht?
Gr Jaap
Hoe controleer ik de bobine
gr. Koos
15 jaar
Met het gevaar dat ik door de profs hier afgeschoten wordt voor een gevaarlijk of onjuist advies.
Ik doe het bij oudere motoren zo:
Kabel van bobine uit verdeelkap loshalen. Iemand laten starten terwijl je met een geïsoleerde tang (niet onbelangrijk als ie doorlekt maar zag dat je nieuwe kabels hebt) ongeveer 1 cm van een stukje blank metaal van de auto houden. Moet een mooie sterke blauwe vonk trekken op deze afstand.
Gr Jaap
15 jaar
12,61 v is dit de spanning over de accyu opverhoogd toerental? controleer dan dan ens van de dynamo waarschijnlijk je dynamo defect, dit dient ongeveer bij 3000RPM 14.4 V te zijn
12,61 is de spanning van de accu na een nacht stilstand(auto niet gestart), we zullen nu eerst de bobine gaan testen.
bedankt,
koos
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar