close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: laadstroom

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 16-v

hallo kan iemand mij vertellen wat het laadstroom is en hoeveel ampere die moet leveren,van deze 206. Nu geeft mijn fluke meter 5 volt aan als de motor niet draait,als de motor wel draait met behulp van startkabels,dan meet ik 11-10 en 9 volt het word steeds minder, is de dinamo naar de eeuwige jachtvelden ??

Geplaatst door

flow (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk eerder aan de accu. een wisselstroomdynamo laad namelijk niet bij als de accu leeg is.
Deze dynamo moet in elk geval meer dan 60 ampere leveren bij 12 volt.Voor de exakte waarde hebben we het chassisnummer nodig.

oldtimer 0
badge

14 jaar

Hoeveel ampere (stroom) de dynamo laadt, is afhankelijk van hoeveel de vraag is (wat er allemaal aan stroomverbruikers aanstaat).
Als de meter bij stilstand 5 volt aangeeft, dan is je accu heeeel erg leeg. Nadat je de auto hebt gestart met startkabels is de accu heel eventjes bijgeladen door de 'donor'auto, maar zo weinig dat het voltage hard teruguit loopt.
Conclusie: Dynamo defect! Tenzij er iets mis is met de aansturing van je dynamo, gaat het acculampje wel aan op contact?

scott10811 0
badge

14 jaar

bedankt voor je reaktie,ja alle lampjes branden gewoon voor dat ik starten ga,na enige minuten is het nog maar 5 volt,en alles begint te branden o.a airbag lampje,ruitenwissers beginnen heel langzaam,binnen verlichting is uit,en als laatste reageer de motor niet meer op het gas pedaal en slaat die af,en is die niet meer te starten,heb net de dinamo er af gehaald en de accu heb ik op de lader staan,morgen komt mijn nieuwe dinamo binnen en kan ik morgen avond alles afmonteren,heb net ook even de bederading nagekeken en doorgemeten maar kan daar niks ontdekken ook de aarde draden heb ik voor de zekerheid geschuurd en met kopervet ingesmeerd.

flow 0

14 jaar

Maar wat ik niet snap, met een voltage van 5 Volt krijg je nooit de auto aan de praat.

Het kan wel zo zijn als je hem overstart met een ander voertuig, dan blijft hij even lopen tot dat het voltage teveel gezakt is waardoor het e.e.a. te weinig spanning krijgt en niet meer reageerd / afslaat, omdat de dynamo niet meer bij doet laden.

stefan84 0

14 jaar

als de motor wel draait met behulp van ((startkabels)),dan meet ik 11-10 en 9 volt.Dus ik de auto overgestart.Nu heb ik de dinamo op mijn werkbank en ik heb gezocht naar de waardes van deze dinamo het volgende staat erop 9638275880 12volt cl7 B228 MITSUBISCHI CORPORATION JAPAN,volgens valeo moet ik nummer 437137 hebben dat is een dinamo van 70amp hoe kan ik opmaken wat voor dinamo ik erin had want met bovenstaande nummers kan ik weinig,deze dinamo's zijn wel geleverd in verschillende franse auto's.Ik heb wel stuurbekrachtiging maar geen airco.Dus denk ik dat de valeo 437137 goed voor deze auto is.

flow 0

14 jaar

Ik kom voor Valeo op nummer 437192, het Valeo nummer dat jij opnoemt ken ik niet. Andere Valeo nummers die je kunt gebruiken voor
dezelfde dynamo: SG7S015, A11Vi99, Mitsubishi nummers:
Die Mitsubishi dynamo is inderdaad een 70A

scott10811 0
badge

14 jaar

Hallo,ik heb vandaag een orginele dinamo gekocht,dus van het merk mitsubischi inderdaad 70 amp hij start weer hoe het hoord dus dit probleem is ook weer opgelost ik heb de nummers van valeo gevonden op www.hbase.nl allemaal bedankt voor jullie reaktie's.

flow 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.