Peugeot 306: Lamp managmentsysteem gaat branden en motor houd er mee op

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Mijn 306 1.4 is er mee opgehouden. Na vervanging van de thermosstaat deed het probleem zich voor dat het lampje van het managmentsysteen ging branden.De motor hield er vervolgens mee op en kon na 5 min weer gestart worden. Na 100 meter rijden was het weer zover
Heb het relais voor aansturing van benzinepomp en ontsteking gewisseld, een andere computer geprobeerd, een ander bobineblok en BDPsensor geprobeerd. Niets heeft geholpen. Heb toen de kabelboom er gesloopt gecontroleerdt op een draadbreuk maar niets gevonden. Deze er weer opgezet en nu start de motor helemaal niet meer.Tja mischien had ik als 205freak geen 306 moeten kopen maar dat is dan een ander verhaal.
Wie o wie weet raad

205freak

Geplaatst door 205freak (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

harry4203 (450) PRO, 17 jaar geleden

heb je nu al goed gekeken wat je mist, (geen vonk of geen brandstof) misschien een breuk in de bedrading van de injector?

205freak (0), 17 jaar geleden

Na montage kabelboom mis ik nu de vonk. Of de brandstofpomp gaat draaien kan ik niet zo gauw beoordelen.Heb trouwens het menghuis ook gewisseld en daarmee gelijk de gaskleppositiesensor en de stappenmotor voor het stationair toerental vervangen. Het probleem bleef. Heb de kabelboom van a tot z losgehad en bekeken maar geen breuk kunnen vinden.Na montage kabelboom gaat nu zelfs het controlelampje van het motormanagmentsysteem niet meer branden.Is er misschien een spanningsprobleem?

harry4203 (450) PRO, 17 jaar geleden

als je motorlampje niet brandt, krijgt iig je motorcomputer geen spanning. ik weet niet of je de connector onder de wissermotor hebt losgehad om de draadboom te controleren, maar misschien heb je hier iets beschadigd.

205freak (0), 17 jaar geleden

Heb alles losgehad en ben met de kabelboom in huis gaan zitten.Weet niet precies welke connector je nu bedoelt.
Bedoel je die op de computer in de motorruimte?Dan is het antwoord ja. Er zit ook nog een connector (ronde) in de motorruimte Deze zit onder de koplamp zeg maar.
Weet niet of het helpt maar het chassisnummer bevat de code KDX dat zegt geloof ik iets over het type auto
Is het mogelijk om eventueel een voeding recgtstreeks van de accu te pakken en op de kabelboom aan te sluiten?
Welke draad heb ik dan nodig van de kabelboom?
Gaat me enkel om het te proberen

harry4203 (450) PRO, 17 jaar geleden

heb je al eens gemeten of je vanuit het contactslot wel alle spanningen hebt, en of je spanning krijgt op je dubbelrelais en je bobine. je weet zeker dat je nergens een zekering hebt laten ploffen of een stekker bent vergeten of niet goed hebt gemonteerd?

205freak (0), 17 jaar geleden

Heb vandaag alle zekeringen gechekt en die zijn goed heb nogmaals de stekkers en aansluitingen van de kabelboom gecontroleerd en alles zit vast en goed, alle stekkers kleur op kleur en passend.
Het contactslot heb ik nog niet gecontroleerd.Is het dan zo dat de spanning na contact een of meerdre relais bekrachtigen moet zodat er uiteindelijk de juiste stuurspanning naar alle componenten gaat zoals het dubbelrelais brandstofpomp en ontsteking?

205freak (0), 17 jaar geleden

Mn Leeuw gromt weer, heb samen met een kameraad (ook zeer peugeotminded) nogmaals kabelboom bekeken en dan met name een aantal knooppunten. Een van deze knooppunten was groen verroest en bij het opensnijden van de beschermende laag vielen de draden gewoon uit elkaar. Het ging hier om draden die spanning verzorgen naar het dubbelrelais en voor de ontsteking. We hebben de draden weer aan elkaar gefikst en toen was het starten en lopen
Harry in ieder geval bedankt voor het meedenken

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.