Goedenmiddag, sinds een tijdje loopt de accu van mijn Peugeot leeg.
Er zit een versterker in en dat was mij eerste verdachte maar daar zit nu een massaschakelaar tussen en dat geeft geen verschil.
Verder zat er een vrij oude accu in dus die heb ik vervangen (voor een 60ah) maar het probleem blijft.
Ik heb geprobeerd de lekstroom te meten met een multimeter serie tussen de accu en de massa kabel. Hierbij komt uit:
Eerste 5 minuten 0.35 ampère
Volgende 2 minuten 0.08 ampère
Daarna 0.01 ampère
Zekeringen trekken geeft geen verschil in de meeting.
Ik heb met een ampère tang de zelfde meeting gedaan en het resultaat blijft hetzelfde.
Er zit nu een accu monitor op en die geeft inderdaad aan dat de accu leeg gaat en als die losgekoppeld is blijft hij vol.
Met de accu monitor heb ik ook zekeringen getrokken en de enige die verschil gaf was zekering 1 (alarm).
Maar nu na 24 uur (en 2* de zekering er uit gehaald te hebben als de auto stilstaat)
Is er weer lekstroom en heeft de zekering eruit trekken geen effect.
Ik heb echt werkelijk geen idee wat ik verder kan doen om de lekstroom op te lossen dus misschien kunnen jullie me helpen
Geplaatst door Oeloee (0) , lid sinds 1 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
harry4203 (425) PRO, 1 jaar geleden
10 miliamperen is verwaarloosbaar, dus of je meet niet goed, of er wordt toch af en toe stroom weggetrokken. zit er verder niks ingebouwd? anders de radio ook eens losnemen en het een poosje proberen . Dit zijn vaak wel de eerste verdachten. Hoe lang duurd het voor de accu leeg is?
Verder met de auto heb ik geluk als die nog start na 24 uur stilstaan.
Naast de versterker en de radio zit er niks ingebouwd. Ik zou binnenkort even proberen of de radio miss toch de boosdoener is. - Oeloee (0), 1 jaar geleden
kaleido 1 (1580) PRO, 1 jaar geleden
Dynamo wil ook nog wel eens via een veldiode lekstroom hebben , en nee dit hoef je niet te zien aan je dynamolampje , B+ los halen en kijken of de accu nog steeds leeg loopt.
Hans4040 (300) PRO, 1 jaar geleden
Parallel meten is sowieso verkeerd.
Lekstroom meet je in serie, tussen de losgenomen minkabel en de accu minpool.
Beste antwoord, geplaatst door Oeloee (0), 1 jaar geleden
Update, ik heb uiteindelijk gevonden wat er lekte. Het was het dashboard klokje dat toch al niet naar behoren werkte. Iedereen bedankt voor de reacties.