Peugeot 406: Lekstroom van ongeveen 1,5 amp

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDi 110pk

Sinds enige weken is de accu van mijn auto zeer snel leeg. Bij het nameten van de lekspanning heb ik geconstateerd dat deze ongeveer tussen de 1,3 en 1,9 ampere ligt. Dat wisselt nogal. Ook ben ik er achter gekomen dat deze lekstroom zit een een circuit dat door zekering nr. F9 wordt veroorzaakt. Als deze zekering er uit is, is de lekstroom weg. De beschrijving van deze zekering in het instructieboek luid: "Signaal + accu voor intelligente systemen". Ik weet dat in iedergeval voor het centrale deurvergrendelingsysteem is en voor de elektronische oliemeter. Maar wie weet wat er nog meer op dit systeem zit aangesloten?
Er is recentelijk een nieuw raabedieningsmechanisme in de voordeur aan de bestuurderszijde geplaatst, zou dat er iets mee van doen kunnen hebben?
Wie o wie kan mij verder helpen?

Groeten,
Marco

Marco73

Geplaatst door Marco73 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 13 jaar geleden

1.9 is inderdaad teveel zou eerder 0.1a ongeveer mogen zijn
intelligente systemen denk ik aan de bsi oftewel hoofdcomputer
maar het is alleen een signaal van accu

als je zekering f9 uit hebt getrokken uit het interieur dan klopt dit want hij staat in verbinding met de bsi
hoe en wat heb ik nog niet verder gekeken ivm tijd zal ik dat morgen na werk wel doen
als zekering uit is kun je gewoon rijden zonder storingnen of niet
neem aan dat je ook iets meer mist

ergste geval zal dit een voorbode kunnen zijn voor een bsi wat overleden is

heb je toevallig ook een tijd gewacht dit ivm het systeem tijd nodig heeft om in slaapstand te gaan
komt vaker voor dat bij afsluiten van de auto nog 1.5 -2A trekt maar dat zakt naar 0.3A na een minuut of 2
mag ik ook vragen hoe je de amperage hebt gemeten
als je het er tussen hebt gedaan kan dit moeilijk gaan met meten
heb je een ampere tang dan heb je de beste meeting gedaan die mogelijk is

Marco73 (0), 13 jaar geleden

Ik heb het gemeten met een digitale multimeter tussen de + en de kabel. Een amperetang is een luxe waar ik niet over beschik. Ik ga vandaag eens informeren of ik er ergens eentje kan lenen. Ik heb volgens mij ook niet 2 minuten gewacht met meten.
Wanneer de zekerning er uit is, meet ik nog een stroompje van 3mA. Dat lijkt mij wel een acceptabele lekstroom.

Waar ik ook benieuwd naar ben is of die bsi ook iets te maken heeft met het raambedieningsmechanisme? Aangezien de problemen zijn begonnen nadat deze was vervangen.
Alvast bedankt voor alle hulp.

trucker0werner (0) PRO, 13 jaar geleden

je raambediening gaat via de bsi
je bediening communiceert met de bsi en die regelt de motoren
die geldt voornamelijk bij bestuurders regelen en ra gaat omhoog en omlaag daartussen zit inderdaad de bsi
de vraag is dan wat er verkeerd kan gaan bij de raambediening

De student (0), 13 jaar geleden

Die peugeots hebben nogal gierige dunne draadjes van de stijl naar de deur.Hier in in 't school worden ze nogal dikwijls gerepareerd.Misschien een tip voor je!(LV)

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.