auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 406: Lekstroom van ongeveen 1,5 amp

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDi 110pk

Sinds enige weken is de accu van mijn auto zeer snel leeg. Bij het nameten van de lekspanning heb ik geconstateerd dat deze ongeveer tussen de 1,3 en 1,9 ampere ligt. Dat wisselt nogal. Ook ben ik er achter gekomen dat deze lekstroom zit een een circuit dat door zekering nr. F9 wordt veroorzaakt. Als deze zekering er uit is, is de lekstroom weg. De beschrijving van deze zekering in het instructieboek luid: "Signaal + accu voor intelligente systemen". Ik weet dat in iedergeval voor het centrale deurvergrendelingsysteem is en voor de elektronische oliemeter. Maar wie weet wat er nog meer op dit systeem zit aangesloten?
Er is recentelijk een nieuw raabedieningsmechanisme in de voordeur aan de bestuurderszijde geplaatst, zou dat er iets mee van doen kunnen hebben?
Wie o wie kan mij verder helpen?

Groeten,
Marco

Geplaatst door

Marco73 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1.9 is inderdaad teveel zou eerder 0.1a ongeveer mogen zijn
intelligente systemen denk ik aan de bsi oftewel hoofdcomputer
maar het is alleen een signaal van accu

als je zekering f9 uit hebt getrokken uit het interieur dan klopt dit want hij staat in verbinding met de bsi
hoe en wat heb ik nog niet verder gekeken ivm tijd zal ik dat morgen na werk wel doen
als zekering uit is kun je gewoon rijden zonder storingnen of niet
neem aan dat je ook iets meer mist

ergste geval zal dit een voorbode kunnen zijn voor een bsi wat overleden is

heb je toevallig ook een tijd gewacht dit ivm het systeem tijd nodig heeft om in slaapstand te gaan
komt vaker voor dat bij afsluiten van de auto nog 1.5 -2A trekt maar dat zakt naar 0.3A na een minuut of 2
mag ik ook vragen hoe je de amperage hebt gemeten
als je het er tussen hebt gedaan kan dit moeilijk gaan met meten
heb je een ampere tang dan heb je de beste meeting gedaan die mogelijk is

Ik heb het gemeten met een digitale multimeter tussen de + en de kabel. Een amperetang is een luxe waar ik niet over beschik. Ik ga vandaag eens informeren of ik er ergens eentje kan lenen. Ik heb volgens mij ook niet 2 minuten gewacht met meten.
Wanneer de zekerning er uit is, meet ik nog een stroompje van 3mA. Dat lijkt mij wel een acceptabele lekstroom.

Waar ik ook benieuwd naar ben is of die bsi ook iets te maken heeft met het raambedieningsmechanisme? Aangezien de problemen zijn begonnen nadat deze was vervangen.
Alvast bedankt voor alle hulp.

Marco73 0

14 jaar

je raambediening gaat via de bsi
je bediening communiceert met de bsi en die regelt de motoren
die geldt voornamelijk bij bestuurders regelen en ra gaat omhoog en omlaag daartussen zit inderdaad de bsi
de vraag is dan wat er verkeerd kan gaan bij de raambediening

Die peugeots hebben nogal gierige dunne draadjes van de stijl naar de deur.Hier in in 't school worden ze nogal dikwijls gerepareerd.Misschien een tip voor je!(LV)

De student 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.