Peugeot 806: Licht schokken bij 70-90 kmh in 5e versnelling

Bouwjaar: 1999

Het betreft een Peugeot 806 2.0i ST b.j. 1999.
Sinds kort doet het volgende euvel zich voor:
Bij een snelheid van 70-90 kmh in de 5e versnelling is een licht schokkende aandrijving merkbaar bij het accelereren. Het lijkt erop dat de motor in dit gebied vermogen verliest. In de 4e versnelling (bij zelfde rpm) doet het euvel zich niet voort en bij snelheden boven de 90 kmh is het ook niet merkbaar. (Flink) Gas bijgeven helpt in dit geval niet.
Niet lang geleden zijn bij een grote (C) beurt o.a. alle bougies vervangen.

P806

Geplaatst door P806 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 806? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Is het na de beurt begonnen? zo ja , probeer dan eens de bougies iets ruimer af te stellen.

P806 (0), 18 jaar geleden

Het euvel is opgetreden zo'n 4500 km na de grote beurt.
Ik heb een uitlaat van Romax laten monteren, zou deze voldoende tegendruk bieden? Het geheel klinkt nogal hol, ook na vervangen van de achterdemper, slechte keus dus.
Het lucht- en oliefilter zijn trouwens ook vervangen bij de grote beurt.
Het vreemde is dat het schokken (t.g.v. vermogenverlies) alleen optreedt in de 5e versnelling.

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoe weet je dat het vermogensverlies is? Kan zoveel zijn.
Hoeveel toeren draai je bij 70 km/h in V?

P806 (0), 18 jaar geleden

Ik vermoed dat het verlies van vermogen is, bij het (rustig) acceleren merk je een licht schokken. Bij snelheid groter dan 100 kmh houdt het op en accelereert de wagen normaal.
Het schokken manifesteert zich tussen de 1900 en 2500 rpm (ca 70 - 100 kmh)

P806 (0), 18 jaar geleden

Bij de dealer geweest. Die heeft geconstateerd dat de druksensor in de inlaat defect was. Daardoor is het benzine/luchtmengsel ofwel te rijk ofwel te arm. Dit euvel manifesteert zich vaker bij dit type motor 2.0i, 4cil, 8kleppen. Enfin alles weer OK en weer een rib uit mijn lijf.

P806 (0), 17 jaar geleden

Inmiddels is ook de lambdasonde gereinigd en de bougies zijn vervangen, nadat het euvel zich binnen een jaar weer manifesteerde, De eerste 500 kms lijken probleemloos te gaan..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 806 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum