hallo
ik heb sinds kort een peugeot 205 GTI 1.6
hij loopt bij koude start goed maar zodra hij maar iets warm word gaat hij schommelen in het toerental en komt dan zo laag in de toeren dat hij afslaat.
ik heb nu het stationaar iets hoger gezet blijft dus lopen maar hij schommeld nog steeds iets.
ik heb eigenlijk geen idee wat dit is, kan iemand mij een tip geven in welke richting ik moet zoeken of iemand die dit probleem kent bij peugeot??
alvast bedankt maarten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat kan volgens mij een heleboel zijn. Heeft deze auto een katalysator ? Als dat niet zo is dan is het co afstelbaar. Dus ik zou hem eens aan de 4 gas meter zetten. Gasklephuis is nog wel eens vervuild bij deze auto. Werking gaskleppositie sensor controleren. Afdichting van de slangen van de luchtweger naar het gasklephuis en van de de luchtomloopklep. De luchtomloopklep zelf kan het ook zijn. De veer van luchtweger is na verloop van tijd nog wel eens te slap waardoor het co te hoog wordt. Misschien dat Oldtimer nog een suggestie heeft ?
nee hij heeft geen katalisator, en die luchtweger dat is dat aluminium blok met bovenop dat plastic kapje na het luchtfilter?
en de luchtomloopklep waar kan ik die vinden dan?
ik zal de gasklep sensor eens controleren en als ik het goed heb waar de luchtweger zit zal ik die eens schoonmaken, en die veer van de luchtweger zit die onder het plastic kapje?
alvast bedankt.
groeten maarten
19 jaar
Luchtweger is alu. blok met plastic kap. Dar klopt. mloop luchtklep zit onder de luchtweger als je slangen volgt kom je hem tegen. De veer van de luchtweger zit onder de plastic kap,maar daar kan je beter nog even afblijven tot je zeker weet dat de rest allemaal goed is. auto moet dan aan de co meter en als hij de co norm niet haalt dan krijg je het soms goed door de veer op te spannen. Dit is echter maar een noodoplossing.
Controleer ook eens het ontstekingstijdstip, de veertjes van de vervroegings gewichten breken nog wel eens af.
Een vraagje, zit de originele motor er nog in of is die misschien vv. door een 1.9 motor.
Gr.
Rene
19 jaar
ik zal de boel eens even nalopen dan en hem dan aan de co meter hangen, en de ontsteking zal ik ook eens controleren.
ja het is nog steeds een orginele motor met 1.6 inhoud.
alvast bedankt maarten
19 jaar
ik heb nog geen tijd gehad om de boel na te lopen maar binnenkort zal ik hem eens grondig nalopen en hoop dat ik het dan kan oplossen.
en de vervroegings gewichtjes van de ontsteking waar kan ik die precies vinden, in de verdelerkap?
alvast bedankt
19 jaar
Die zitten niet in de verdelerkap maar in het verdelerhuis.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar