Auto blijft niet stationair lopen na de koudstart, is bij peugeot garage geweest, computer gereset, gasklep pot. meter schoon gemaakt, en stat. motor schoon gemaakt. Dit alles heeft niet tot een oplossing geholpen. Ook gaf de uitlees computer geen storingen aan volgens de garage die de auto koud getest heeft. Wie kan mij helpen of heeft een goede hint, alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
klepspeling?
gaarne ook melden indien geholpen heeft.
vr.gr.
Ik verwacht dat de klepspeling goed is, maar ga het zeker controleren. Dit kan een paar dagen duren ivm met de feestdagen.
In ieder geval bedankt en laat je iets weten.
Groeten Mark.
18 jaar
Temperatuursensor???
Liep de auto ook slecht toen de garage getest heeft ?? Als ie toen goed liep is het logisch dat ze verder niets kunnen doen. Uitlezen bij koude start en laten controleren of de waardes die ze meten ook correct kunnen zijn.
De auto liep ook toen niet stationair ondanks dat geen fout melding
18 jaar
Slaat hij verder meteen goed aan koud?
Wanneer blijft de motor wel stationair lopen(vanaf welke temp. en na hoeveel tijd)?
Oiram
Als de motor warm is/begint te worden +/- 70 graden(naald net los) dan loopt ie goed stationair. klopt het dat er 2 tempr. sensoren in de motor zitten? een voor de meter op het dashboard en een voor de computer. weet iemand werkwaardes van deze sensoren want ik wil beginnen met de sensor voor de computer.
18 jaar
Temp sensor achter op kop(termostaathuis)is volgens mij groen van kleur en is 2 polig.
4000 OHM koud en 400 warm ongeveer.
Afwijking 10% toelaatbaar.
Als de auto meteen de storing geeft(koud) zou ik alleen goed letten op de waarde koud ( 3000-4500ohm zou geen problemen mogen geven)
Stekker 2 draden (een signaal draad en een massa)
Signaal draad (op contact moet er een spanning op staan )
Massa draad kun je contr met ohm mtr(mag niet te veel weerstand hebben tov accu -
Oiram
Beste Oiram T,
Kijk dit zijn gegevens waar ik iets mee kan proberen. Ik ga het binnenkort proberen en laat het je zeker weten.
Bedankt.
Mark
18 jaar
Net bij de auto geweest, alles gecontroleerd.
Tempratuur sensor groen op thermostaat huis 2-polig in koude toestand 5100 ohm
massa draad is goed(geen weerstand 0.00)
signaal draad op contact 5.2 volt
Zou het zo kunnen zijn dat de computer een waarde van 5100 ohm niet erkent en als de motor iets warm is en op +/-4000 ohm komt dan wel stationair gaat afregelen?
Mark
18 jaar
5100 OHM lijkt mij erg hoog maar het hangt wel af bij welke
temp je gemeten hebt.
Een computer ECU heeft in de fabriek geleerd binnen bepaalde waardes te meten. Kom je daar buiten, dan zou hij op het "noodloopprogramma" kunnen gaan lopen.
En in dit geval kan je de meest uiteenlopende reacties verwachten (Merk of ECU afhankelijk).
Ook slaat hij dit dan op in het foutgeheugen (maar soms ook niet!!!).
Je snapt wel dat je laatste vraag niet gemakkelijk is te beantwoorden.
De enigste manier om de tempsensor te beoordelen is om een diagnose tester aan te sluiten en een geduldige monteur die
die de temperatuur van koud naar warm(tester display)in de gaten houd (logische waarden)
Oiram
Mark, rij eens naar autosloperij Verwijst op nistelrodese weg met een passende sleutel voor zo'n sensor sleutel er daar een paar uit een peu. of een citroen dan zit er vast een goeie bij en dat kost haast niets.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar