auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: Loopt op 3 cilinders

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Motor loopt koud goed, maar als hij temperatuur krijgt gaat hij op 3 cilinders lopen. Ik heb bij APS de injectoren laten testen, maar deze zijn goed.
Ook heb ik een andere bobinebrug geprobeerd, maar zonder resultaat.
Bij uitlezen geeft de computer aan dat er een overslag is van de injectoren of bedrading, maar ik kom er niet uit.
Heeft er iemand een oplossing.
.
Bij voorbaat bedankt voor uw reacties.

Geplaatst door

Wim van Ham (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Worden de injectoren wel aangestuurd?

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Way is de exacte fouttekst en/of het nummer van de foutcode(s)?

oldford 0
badge

9 jaar

2 stuks bobineblokken geprobeerd zonder resultaat.
De foutcode is P0264 met de text cylinder 2 injector circuit laag

Wim van Ham 0

9 jaar

Foutcode wijst richting een defecte injector (maar dat is uitgesloten door het testen) of defecte bedrading.
Bedradingsfout kan ook aan de voedingskant van de injector zitten.

oldford 0
badge

9 jaar

Als het de voedingskant van de injectoris dan moet waarschijnlijk de computer worden vervangen ?????????//
Moet deze dan ingeleerd worden ?

Wim van Ham 0

9 jaar

Nee, voeding komt niet uit de computer, maar gaat net als elke andere voeding waarschijnlijk eerst via een zekering en dan een soldeerpunt.
Die laatste is een verdachte.

oldford 0
badge

9 jaar

Wat bedoel je met een soldeerpunt en volgens mij zijn de injectoren niet afgezekerd en de kabels van de injectoren gaan rechtstreeks naar de computer.

Wim van Ham 0

9 jaar

Injectoren zijn massa-gestuurd, oftewel dit komt vanuit de ECU. Voor elke injector een aparte draad vanaf de ECU. De voeding komt meestal vanuit de zekeringskast motorruimte (kan ook door dubbelrelais) en daar is in principe maar 1 "vertrekdraad" voor nodig die ergens in de kabelboom splitst naar elke injector....een zogenaamd knooppunt.

hans4074 0
badge

9 jaar

Ik heb de injector 2 die de fout gaf omgewisseld met injector 4 en kreeg nu de fout op injector 4, dus het zat in de injector.
Ik heb een nieuwe injector gehaald en probleem is opgelost.
Het blijkt dus dat de APS de injectoren niet goed getest heeft, maar daar ga ik maandag achteraan.

Ik dank jullie voor de inbreng van mogelijke oplossingen.

Wim van Ham 0

9 jaar

k heb de injector 2 die de fout gaf omgewisseld met injector 4 en kreeg nu de fout op injector 4, dus het zat in de injector.
Ik heb een nieuwe injector gehaald en probleem is opgelost.
Het blijkt dus dat de APS de injectoren niet goed getest heeft, maar daar ga ik maandag achteraan

Wim van Ham 0

8 jaar

k heb de injector 2 die de fout gaf omgewisseld met injector 4 en kreeg nu de fout op injector 4, dus het zat in de injector.
Ik heb een nieuwe injector gehaald en probleem is opgelost.
Het blijkt dus dat de APS de injectoren niet goed getest heeft, maar daar ga ik maandag achteraan

Wim van Ham 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.