Peugeot 206: magneetring krukastandwiel distributie

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 8HX, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 50

De motor 1.4HDi van deze auto had een probleem met de oliedruk die bij stationair toerental te laag was. De oliepomp van deze motor is eigenlijk onverslijtbaar dus wist eerst niet waar ik het moest zoeken. Na demontage van de oliepomp bleek van het deksel dat de pomptandwielen opsluit er 2 gewoon los zaten. Hij zoogt daar valse lucht. Nu gaat dit gewoon opgelost worden door de boutjes met loctite te borgen.

De demontage van het krukastandwiel met magneetring ging wat lastig met als gevolg dat magneetring en tandwiel van elkaar los kwamen. Die kan ik niet zomaar met elkaar verenigen had ik begrepen want dan krijg het mms verkeerde timing doorgegeven.

De motor staat nu denk ik wel op tijd maar ik kan het niet of nauwelijks controleren.

Nu kan ik er ook gewoon een nieuwe tandwiel op zetten maar vroeg me af of ik de motor niet op een andere manier op tijd kan zetten waarna ik het tandwiel plaats en de magneetring terug kan zetten met het gat voor het blokkeerpennetje als referentie.

mrah

Geplaatst door mrah (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.