close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Meerdere vragen over peugeot 206

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Goedendag allen,

Ik heb meerdere vragen over mijn peugeot 206:

- Hoezo is het zo dat het rempedaal "vol" lijk te zijn, wanneer de motor uit staat en ik een paar keer op het rempedaal druk? Als ik de auto start, dan kan ik het rempedaal wel weer volledig intrappen... *puur informatief vraagje*

- Als ik de auto optrek, dan hoor ik water gonzen vlak achter het dashboard (tenminste, daar lijkt het op). Wat zou dat kunnen zijn? Ik moet erbij zeggen dat de auto 's ochtends vochtig aanvoelt van binnen, soms zijn de ramen van binnen ook beslagen.. dit laatste heb ik enigszins verholpen door in de achterbak een klein doosje met silicagel korrels te leggen (om vocht op te nemen). Zou er misschien achter in het dashboard ergens in een 'geul' wat water zitten?

- Als ik de auto een tijd heb gebruikt, b.v. een kwartier tot een half uur in heb gereden, dan piepen de wielen bij het remmen (hele hoge toon). Maar zelfs ook als ik niet rem, maar bijvoorbeeld uit een rotonde kom rijden, dan piepen ze ook. Heel willekeurig, kan geen exacte moment noemen. Ik heb geen idee waar dit aan ligt, iemand enig idee? Tevens trilt het stuur ook na een lange tijd rijden.

- Het knopje op de sleutelafstandsbediening is stuk/verloren gegaan waardoor ik de auto niet op afstand kan vergrendelen. Iemand enig idee hoeveel een nieuwe afstandsbediening kost?

- Tevens heb ik een roestvlek ter grootte van 2 cm vlak onder het achterraam. Om de roestvlek heen, is het lak verdwenen en zie je het metaal, al met al is de vlek dus 5 cm, waarvan 2cm roest. Kan iemand me een indicatie geven hoeveel het kost om dit te laten fixen bij de garage? Kan ik het ook (gemakkelijk) zelf doen?

Excuses voor het grote aantal vragen, maar ik vond het onnodig om meerdere onderwerpen te openen.

Ik kijk uit naar jullie antwoorden, en ik zal jullie naar gelang op de hoogte houden.

Groet,

Gerben

Geplaatst door

Gerben88 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1. Dat is de werking van de rembekrachtiger. Werkt naar behoren volgens je beschrijving.
2. Dat zal de waterdoorstroming in de kachelradiateur zijn. Controleer even of er voldoende koelvloeistof aanwezig is in het expansievaatje onder de motorkap.
3. Kan veroorzaakt worden door een roestrandje aan de buitenzijde van de remschijf. Controleer ( of laat controleren) of de wielen echt helemaal vrij lopen indien de rem wordt los gelaten.
4. Zie daarvoor: www.nieuwesleutel.nl
5. Voor prijsopgaven is deze site niet bedoeld. Ga hiervoor bv. naar een schadeherstelbedrijf.

Succes.

moderator 0
badge

12 jaar

Roest tot zover mogelijk wegschuren, tot zo blank mogelijk, roestomzetter erop en daarna een goede primer er op, evt voorbehandelen met een een beetje zinkspray, daarna aflakken zoals jezelf wenst.

Voor een paar tientjes heb je een nieuwe sleutel aan de hand van je chassisnummer, moet wel worden ingeleerd ivm sleutelherkenning.
Of je moet het inwendige kunnen overzetten.

piepen van de remmen is waarschijnlijk gewoon dat ze een beetje blijven plakken.
Loshalen van de remdelen , schoonmaken en daarna invetten met een beetje kopervet of remvet, ook kan er bv een remzuiger blijven hangen.
Zet auto omhoog en voel of de remmen aanlopen.

waterlekage weet ik je zo geen antwoord op te geven, lekt het misschien bij je raam naar binnen, geluid kan ook komen uit de kachelradiateur, bv een beetje lucht in het systeem.

wat je rem betreft is het denk ik gewoon het verschil tussen wel of geen rembekrachtiging dus het verschil tussen draaiende en stilstaande motor.

C.Jonker 0
badge

12 jaar

[quote=moderator]1. Dat is de werking van de rembekrachtiger. Werkt naar behoren volgens je beschrijving.
2. Dat zal de waterdoorstroming in de kachelradiateur zijn. Controleer even of er voldoende koelvloeistof aanwezig is in het expansievaatje onder de motorkap.
3. Kan veroorzaakt worden door een roestrandje aan de buitenzijde van de remschijf. Controleer ( of laat controleren) of de wielen echt helemaal vrij lopen indien de rem wordt los gelaten.
4. Zie daarvoor: www.nieuwesleutel.nl
5. Voor prijsopgaven is deze site niet bedoeld. Ga hiervoor bv. naar een schadeherstelbedrijf.

Succes.[/quote]
Bedankt voor uw reactie!

Ik zal morgen even het koelvloeistofniveau controleren.
Voor de remmen moet ik dus langs de garage.

Ik houd u op de hoogte.

Nieuwesleutel.nl verkoopt alleen behuizingen niet waar? Ik heb echter een nieuwe chip nodig, want er is een knopje intern kapot gegaan. Ik hoef geen prijsopgave, maar heeft u wel een indicatie?

Kan de roestschade eenvoudig zelf opgelost worden?

Gerben88 0

12 jaar

eurotje of 80 ex btw, ex inleren ed

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.