close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Mijn 206 heeft niet genoeg power

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Mijn 206 heeft niet genoeg power van 2 naar de derde versnelling en van 3 naar 4 cq 5 bij het indrukken van het gaspendaal loopt wel de toerental omhoog maar de auto reageert traag.
Zijn het de koppelingsplaten?
In mijn katalysotor zit een scheurtje kan dat het probleem zijn?
Online

Geplaatst door

Ron1956 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als het toerental onevenredig snel oploopt ten opzichte van de snelheid slipt de koppeling.
Of wel versleten dan wel er zit olie of vet op de platen.

Scheurtje in de kat kan leiden tot verkeerde signalen van de lambdasondes en derhalve een verkeerd mengsel en dus vermogen verlies.
Bovendien zal het er voor zorgen dat je niet meer door de APK-keuring komt.
Waar zit het scheurtje? Aan het begin vlak bij de 1e lambdasonde of meer naar achteren in de buurt van de 2e sonde?

oldford 0
badge

15 jaar

Moi,
Als de motor wel op je gaspedaal reageert maar de auto niet, dan is het vast en zeker je koppelingsplaat.
Probeer hem eens te testen: Handrem (goed) aantrekken, in de eerste versnelling, zonder gas te geven, de koppeling op laten komen. Als de koppeling goed is moet de motor onmiddelijk afslaan. Eventueel herhalen met een klein beetje voet op het gas.
Groet,
Bert

Treb 0

15 jaar

[quote=oldford]Als het toerental onevenredig snel oploopt ten opzichte van de snelheid slipt de koppeling.
Of wel versleten dan wel er zit olie of vet op de platen.

Scheurtje in de kat kan leiden tot verkeerde signalen van de lambdasondes en derhalve een verkeerd mengsel en dus vermogen verlies.
Bovendien zal het er voor zorgen dat je niet meer door de APK-keuring komt.
Waar zit het scheurtje? Aan het begin vlak bij de 1e lambdasonde of meer naar achteren in de buurt van de 2e sonde?[/quote]
Beste
Het zit vooraan op de lasnaad.

Ron1956 0

15 jaar

Dat zou het signaal van de 1e lambdasonde kunnen storen.
Het stoort zeker het signaal van de 2e lambdasonde - kwestie van tijd voordat het foutlampje gaat branden.
Misschien kan het gelast worden, anders wodt het vervangen.

oldford 0
badge

15 jaar

[quote=oldford]Dat zou het signaal van de 1e lambdasonde kunnen storen.
Het stoort zeker het signaal van de 2e lambdasonde - kwestie van tijd voordat het foutlampje gaat branden.
Misschien kan het gelast worden, anders wodt het vervangen.[/quote]
Beste
Bedankt voor de tip
Ga hem vandaag nog vervangen lampje was al twee keer gaan branden maar ging weer uit.
Denk dat ik ook de klos ben voor een nieuwe koppeling

Ron1956 0

15 jaar

[quote=Ron1956][quote=oldford]Dat zou het signaal van de 1e lambdasonde kunnen storen.
Het stoort zeker het signaal van de 2e lambdasonde - kwestie van tijd voordat het foutlampje gaat branden.
Misschien kan het gelast worden, anders wodt het vervangen.[/quote]
Beste
Bedankt voor de tip
Ga hem vandaag nog vervangen lampje was al twee keer gaan branden maar ging weer uit.
Denk dat ik ook de klos ben voor een nieuwe koppeling[/quote]
Nog een tip om te testen of je koppeling slipt. Rij in zijn 5 en laat het toerental zakken tot 2000 rpm. Dan zul je ca. 70/80 km-u rijden. En dan VOL gas geven. Als je koppeling slipt dan gaat eerst je motor brommen en pas daarna komt ie op gang. Dan lijkt het net of je een automaat hebt. Als dit zich voordoet slipt ie dus.

plasmaman 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.