Peugeot 307: Moeilijk in de versnelling zetten

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0-16v

Beste Peugeot lieden,

Ik heb het volgende met mijn Peugeot 307 2.0-16v XSI uit maart 2002. Als ik met mijn auto ergens stil sta, met draaiende motor, dan krijg ik hem vaak niet in de eerste versnelling! Ik had dat al vanaf het begin aangegeven bij de dealer (Nabuurs te Cuijk), maar die hebben het twee keer gesmeerd en gezegd dat het wel goed was zo. Ook hebben ze mij verteld dat ik MAAR even in de tweede versnelling moest zetten en dan in de eerste. Ik heb gezegd dat dat wel zou kunnen als het maar een enkel keer zou gebeuren, maar van de tien keer doet hij het wel 5 keer niet en dat is teveel van het goede. Na de twee jaar garantie hebben ze mij verteld dat het misschien "dieper" zat en dat de versnellingsbak er onderuit moest. Ik was woedend dat het na twee jaar wel kon, want nu kon ik het zelf gaan betalen, terwijl de klacht al vanaf het begin bekend was. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn??

Ook heb ik last van een benzinelucht na het sterk afremmen voor een verkeerslicht. Nefkens te Eindhoven heeft al naar alle slangen gekeken, maar geen lekkage gevonden.

Met vriendelijke Peugeot groeten.

PS: Hoop dat iemand een eventule oplossing heeft, ik word er gek van!!!

peter307

Geplaatst door peter307 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Sus11208 (0), 17 jaar geleden

Das niet netjes van de dealer, wachten tot de garantie er af is.
Kan je niet bewijzen dat het het eerder het geval was, want dan zou ik het zo niet laten.
Dan die benzine lucht, er zal ergens wel een lekje zijn.
Ik heb het bij mijn Citroen ook gehad, de vorige eigenaar was er al voor in de garage geweest en zelf rook ik het soms ook zeer sterk.
Het is niet zo gemakkelijk te vinden.
Bij mij was van het lek niets te vinden bij koude motor, tijdens het rijden riek je er ook niets van doordat de benzine geur wegwaait uit de motorruimte.
Bovendien als de motor warm is verdamt de benzine zeer snel.
Ik ben er uiteindelijk in geslaagd het lek te vinden door zo snel mogelijk bij het ruiken van benzine de motorkap te openen en snel rond te kijken naar mogelijke lekken.
Inderdaad heb ik een lek gevonden aan een van de slangen, die na een paar minuten probleemloos leken te zijn.
Ik zou als ik jou was zo zoeken of het zekere nemen en de slangen die mogelijk lekken vervangen.
Ik heb ooit meegemaakt dat de aanvoer slang van mijn Opel barste en de hele motor onderspoot, waardoor een witte damp onder mijn motorkap uit kwam.
Ik heb de motor stil gelegd terwijl de motor nog reed, en zo kon de benzinedamp wegwaaien, ik was in ieder geval wel blij dat het hele spel niet in de fik ging.
Het was wel een van de vervelendste ervaringen die ik met een auto heb meegemaakt.

peter307 (0), 17 jaar geleden

Ik heb het al vaak tegen de dealer gezegd, maar willen van geen wijken kennen. Zeggen dat ik maar met Peugeot NL moet regelen, want dealer zegt dat hij ook dat zijn handen en voeten gebonden zijn.

En van de benzine lucht zal ik ff in de gaten houden.

Bedankt

Erwin2907 (0), 17 jaar geleden

Als je een probleem hebt aangegeven tijdens de garantieperiode is men verplicht dit op te lossen, dit is wettelijk vastgelegd en staat bovendien in uw garantievoorwaarden (mag ik aannemen).
Het wordt moeilijk wanneer de dealer niet meewerkt, maar gewoon doordrammen en desnoods als NIETS meer helpt dreigen met een kantonrechter, want de medewerking is toch al nul. Ik zal eerlijk zeggen dat ik vaak ook geen zin in al dat soort gezeik heb, dus ook vaak zelf maar weer oplos en nooit weer bij zo'n hufter-garage binnenstap.

Santa (0), 17 jaar geleden

Tja, allemaal wel leuk en mooi en aardig, maar je zit met de bewijslast, he?
Sommigen zitten me wel eens wat op de huid wanneer ik dit soort zaken "voorspel", maar ze gebeuren dus nog steeds.
Als consument heb je rechten, maar OOK plichten. Kijk de garantievoorwaarden en zo er maar eens op na. Je bent dus verplicht klachten zo snel mogelijk te melden. Daar gaat het al vaak fout want de meeste mensen "willen het niet op de spits drijven" en geven de klachten MONDELING door.
Hierdoor voldoe je WEL aan je juridische verplichting, maar zorg je dus NIET voor bewijslast. En DIE heb je dus NU nodig.....
Binnen garantietijd ALTIJD klachten OP SCHRIFT stellen met dag, datum, etc.
De dealer is verplicht om de klacht te verhelepen. Indien de klacht BINNEN de garantietermijn wordt gemeld, MOET hij de klacht naar behoren afhandelen, OOK AL IS DE AUTO INMIDDELS UIT DE GARANTIE.
Verwijzingen van de dealer naar de importeur slaat helemaal nergens op. Dit is een methode die ze maar al te vaak hanteren. Consument heeft gekocht bij de DEALER en NIET bij de importeur.
Wederom een leuk verhaal om op www.garagetest.nl te plaatsen......

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.