ik heb een 205 1.1 injectie , die af en toe als hij/het koud is moeilijk start.Eerst heb ik een week geen probleem, dan ineens weer wel 1 keer!Ik heb de verdelerkap de rotor en de bougiekabels vervangen, maar daarstraks wilde hij weer niet starten.Als lang wordt doorgestart met de gaspedaal ingedrukt, slaat hij na een tijdje pas aan.Als hij dan aanslaat heb ik een grijs/zwarte rook . Dat duidt op te veel brandstof denk ik , maar waarom gaat dan (waarschijnlijk) de ontsteking niet altijd mee? Kan dit de temperatuursensor zijn ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit lijkt meer op verzuipen ,bij koud weer benen buiten boord laten tijdens het starten, als je maar naar het gaspedaal kijkt is hij al verzopen.En even doorstarten, niet direkt stoppen als je denkt, hij doet het toch niet,de computer heeft even tijd nodig om zich in te stellen.succes Oldtimer
Een 1.1 Xu?? motor? jaja, volgens mij is dit een Tu-motor, maar goed,
Inderdaad Oldtimer heeft weer eens gelijk, echt geen gas geven tijdens het starten bij zo'n auto!! Bij sommige van deze auto's moest er een weerstand (verloopstekkertje) tussen de motortemperatuursensor gemonteerd worden maar poeh!, da's zo lang geleden dat ik niet meer precies weet of dat voor déze klacht was.
Is inderdaad een TU motor. En wel een TU1M. Verzuipen met een injectie?? Lijkt me niet echt waarschijnlijk. Ik denk eerder aan vocht onder de verdeelkap.
Toch is het echt zo.Een weerstand, ik meen 1000 ohm,tussen de draden van de temperatuurzender solderen heeft het zelfde effect als de interfase die Patrick bedoeld.Dit fenomeen is op dit forum al meer aangehaald.
De kontact afstand van de bougie's was te ruim , na deze goed te hebben gezet was het probleem helemaal opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar