Peugeot Partner: Montage torsiestang achteras Partner 1,8D

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1800 cc

Bij montage van de (achterste) torsiestang aan de achteras van een 1,8D Partner uit 97, moet voor deze klus de gehele achteras e.d.gedemonteerd worden, of kan het ook anders?

Wietze350

Geplaatst door Wietze350 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 13 jaar geleden

hoeft niet
weet niet waarom deze erin moet
maar gebroken denk ik niet
hou het meer op het willen verlagen
tevens zit bij partner voor een torsiestang en achter twee torsieveren
van links naar rechts

dan zeg ik dat bij peugeot zelf orignele afstelling bekent zijn
en dat de rechter en linker 2 verschillende merktekens heeft
tevens is er een dummy voor schokbrekers tijdelijk te vervangen dit om het afstellen bevorderen
daarnaast is er ook nog een stempel om de as eruit te trekken

Wietze350 (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik dacht dat mij vraaag vrij duidelijk was. Het gaat juist om de torsiestang.en de zgn torsieveer is gewoon een schokbreker.
Verlagen, waar heb je over.
De onderste torsion bar is aan de linkerkant bij de bevestiging afgebroken en vraag mij niet hoe dat komt want ik was er niet bij en aangezien ik geen brug heb wordt dit nog een lastig klusje.
Ik kom er wel uit.

trucker0werner (0) PRO, 13 jaar geleden

oftwel de torsiestang afgebroken
zowiezo moeten de acherwielen eraf en los hangen van de grond
het afstelling gaat denk ik niet makkelijk worden
je zou beide schokbrekers gewoon onderuit kunnen halen en afstand rechts op meten zonder iets
links zou exact het zelfde moeten worden
tevens geeft peugeot op dat eerst rechts eruit moet
maar denk dat het niet veel uitmaakt
tenzij de armen verschillend zijn

ik zou eerst wel kijken hoe het met de betreffende arm staat
als torsieas hierin schade heeft aangericht dan moet deze eigenlijk ook vervangen worden
denk dat je op sloop complete achterbrug sneller is
en goedkoper

je kunt inderdaad achterbrug hebben zonder schokbrekers maar ben gewend dat er schokbrekers nog onder zitten
en volgens methode wat peugeot opgeeft zit er schokbrekers ook bij deze op
en de torsiestang die gebroken is is de veer voor je linker wiel
torsiestang/veer kan nooit een schokbreker zijn
als hij in en uit veert (stang tordeert links en rechtsom) dan blijft dit even doorgaan
dankzij schokbreker wordt dit vermindert en afgeremt torsieveer kan dat niet doen

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.