Peugeot Partner: peugeot partner

Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

peugeot partner 1.9 diesel zonder turbo.
de distributieriem was geknapt toen was de kop in elkaar gelopen klepstoters krom en de nokkenas is in drieen gebroken ik heb een nieuwe kop gehaald laten vlakken en testen 2 hands verstuivers gehaald maar getest daarna heb uik alles in elkaar gezet getimed en 3 liter olie bijgevuld alles dubbel gecheckt en starten lopen hij liep goed voor de eerste tien minuten na tien minuten stationair draaien begint de auto te roken als een gek hele dikke witte rook het kan geen lekke koppakking zijn net nieuwe pakkingen daarna heb ik de olie gepeilt en er bleek 10 l olie in te zitten maar het was olie vermengt met diesel als de auto stationair draait gaat de auto vol de toeren in en al drij je het contact uit blijft de motor vol in zijn toeren draaien de auto gaat alleen uit als ik de auto in zijn 4 rem indruk en koppeling los laat wat ik dacht dat er een scheur zit in de kop bij de verstuivers waardoor er diesel bij de olie komt en lekke kop kan niet zijn want dan zou er olie bij koelvloeistof komen zit in
graag zou ik snel een reactie ontvangen bedankt

appie2009

Geplaatst door appie2009 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

De enigste directe verbinding van diesel met inwendig motorblok zijn volgens mij de verstuivers, maar in dat geval twijfel ik of je beschreven hoeveelheden kloppen. De voorverwarming brandstof (DW8 motor??) onder brandstoffilterhuis staat in dichte verbinding met koelwater en al zou de mogelijkheid hier liggen, dan lijkt me dit in 10 min dusdanig veel, dat óf de motor niet goed gelopen zou hebben door te weing brandstof, óf lucht dan wel koelwater via voorverwarming in het brandstof systeem.
Je geeft aan 3ltr BIJgevuld te hebben, dus 3ltr. om het niveau op max. te krijgen = totaal ca. 4,5 ltr olie carterinhoud.
Om dan na ca. 10 minuten stationair draaien ca. 5,5ltr. diesel in het carter erbij te krijgen is wel heel veel als dit via 1 of meerder verstuivers gekomen is en kan bijna niet anders dan dat de motor enorm beroerd gelopen moet hebben.
Kortom........ik kan geen logische verklaring bedenken als je opgegeven hoeveelheden kloppen.

appie2009 (0), 13 jaar geleden

hallo hans ik had 3.5l bijgevuld en ik heb de auto niet een keer maar meerdere malen 10 minuten laten lopen en dat was omdat hij na tien minuten op hol sloeg en volgens mij op olie begon te lopen we hebben de auto ontlucht en pas de volgende dag controleren bleek er zoveel diesel vermengd met olie te zitten en sorry voor de onduidelijkheid gr ap

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Om te beginnen zou je de 4 verstuivers (opnieuw) moeten laten testen en als deze alle 4 correct werken dan de olie en het oliefilter vervangen. Juiste hoeveelheid schone olie erin, en dan opnieuw beginnen in bijv. stapjes van 10min. draaien.
Hopelijk heeft de motor geen schade opgelopen door het op hol slaan met zulke hoeveelheden in het vooronder. gr ha

appie2009 (0), 13 jaar geleden

ik hoorde de kleppenstoters ook heel goed tijdens het ophol slaan zal het doen laat het je morgen weten hans heb je nog wat tips

appie2009 (0), 13 jaar geleden

dus het zou ook geen scheur in de kop bij de verstuivers zijn .......

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

De verstuiver is de brandstof-inspuitende factor, dus stel dat bijv. de verstuiver niet in de cilinder zou spuiten, maar via een scheur in de cilinderkop rechtstreeks in het carter als dit überhaubt al mogelijk zou zijn???, dan zou die cilinder m.i. niet meedoen, dus 3 cilinder effect door ontbreken brandstof.
Wat er verder rechtstreeks voor zoveel brandstof in de olie zou kunnen zorgen zou ik zo 1 2 3 niet kunnen verzinnen, maar...........het is warm, dus ik kan iets over het hoofd zien/denken.

appie2009 (0), 13 jaar geleden

goeie dag hans heb alles gedaan wat je zei en het heeft niks opgelost jammer genoeg ik hoop dat je nog wat hebt om te proberen anders ga ik toch die een ander kop halen weet het echt niet verstuivers zijn goed alles goed loopt niet op drie cilinders help me hans met dit probleem zit er echt mee dag en nacht hoop gauw op een reactie

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Helaas....m'n ideeën zijn een eind op. Misschien een ander?
Anders zou je nog eens kunnen bellen naar een dieselspecialist zoals Terlouw dieselservice in Mijnsheerenland 0186-571044

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum