Afgelopen mei 2006 tijdens een vacantie rit naar Italie in zuid Duitsland is de spanrol van de distirbutie kapot gelopen, met als gevolg kogeltjes tussen de krukas en de riem. De riem was vier tanden verlopen. Terug naar NL laten bergen en op advies van de dealer eerst complete distributie set vervangen. Starten en lopen. Sinds die tijd is er een geluid hoorbaar bij bepaalde toerentallen. In de 5e versnelling tussen 2600 en 2900 toeren [ca 120-125 km/uur] in lagere versnellingen bij andere toerentallen. Geef je iets meer of minder gas is het geluid weg. Inmiddels zo 25.000 km gereden zonder problemen, maar wie ik ook raadpleeg, niemand herkent dit.
Is dit te wijten aan de kapot gelopen spanrol? Kan het kwaad? Moet de cilinderkop eraf om het op te lossen? Of is het verstandig van auto te wisselen? Ik heb het idee dat des te langer ik ermee door rij, het bij meerdere toerentallen voor gaat komen. Volgens de delaer moet de distributie set vervangen worden bij 240.000 km, ook volgens de site van AMT. De leasemij. [vorige eigenaar] adviseerde mij dit voor 180.000 km te doen. Echter toen het mis ging was de km-stand 151.000 km.
Wie weet raad of advies te geven hierover?
Bij voorbaad dank
Willy vd Mortel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
misschien gefraudeerd met de tellerstand?
Is het geen resonantie geluid van de motorafdekkap?
Denk het niet, aangezien het een ex lease auto betreft, en ik via mijn werk dagelijks contact heb met alle lease mij. heb ik geinformeerd naar het verleden van de auto. Maar het probleem is ook het geluid, niet het tijdstip van vervangen.
Willy
17 jaar
Resonantie zou een optie zijn, echter hebben we dit al geprobeerd en enige tijd zonder gereden.
Helaas.
Willy
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar