Peugeot 206: Remrevisie

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1587cc DOHC 16v

Ik wil graag een remrevisie uitvoeren. Omdat ik denk dat het voor mij meer een gevoelskwestie is dan een werkelijk probleem vraag ik me af wat er allemaal vervangen wordt bij een remrevisie. Deze onderdeeltjes wil ik dan na de revisie graag terug hebben. Het is een revisie waarbij ook de remvloeistof wordt vervangen. Zo één uit het standaardpakket van Peugeot: € 307,- voor mijn auto.

Raddraaier

Geplaatst door Raddraaier (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

amplifier (0) PRO, 17 jaar geleden

Een 1.6 16v heeft normaal schijfremmen voor en achter! Van remrevisie spreekt men meestal bij trommelremmen achter. Dan worden de wielremcilinders, de remvoeringen, en alle veren,handremhevels, stelinrichtingen vervangen. Dit is ook een complete set, die in een doos geleverd word.

maar omdat u schijfremmen voor en achter heeft, kan ik me niks anders voorstellen dan dat de schijven en blokken vervangen worden. (voor+achter?) Dit is alleen onzin als de blokken niet versleten zijn, en de schijven niet onder de minimale maat. Vooral schijven achter komen eigenlijk nooit voor.

En schijven en blokken, voor en achter voor 307 euro, denk ik niet dat je ze daar voor krijgt, incl montage..
Remvloeistof is wel verstandig om regelmatig te verversen, officieel 60.000 km of 2 jaar, al is dit een beetje snel.

Weet niet of dit het antwoord is wat u zocht, aangezien er geen daadwerkelijke vraag is???

Beunhaas (520) PRO, 17 jaar geleden

Wat is dat nou voor onzin , remrevisie bij een 4 jaar oude auto, als je geld teveel hebt, zijn er toch wel leukere dingen?

Santa (0), 17 jaar geleden

Motorblokrevisie of zo.........

Raddraaier (0), 17 jaar geleden

Ik heb laatst m'n voorremschijven + -remblokken vervangen, achter alleen de blokken omdat de schijven nog goed waren. Nu heb ik het gevoel dat sindsdien de remtangen iets aanlopen: daarvoor hoefde mijn auto in een kleinere hoek te staan voor die begon te rollen, nu moet het echt wel een helling zijn. Is die revisie dan niet een remtangenrevisie? Want "amplifier" heeft het over trommelremrevisie, maar ik denk dat onder remrevisie eerder remtangrevisie wordt verstaan. Volgens mij wordt voor het geld vier remtangen gereviseerd, de remvloeistof ververst en het systeem ontlucht.

harry4203 (465) PRO, 17 jaar geleden

ik zou eerst eens kijken wat er nou eigenlijk blijft hangen, en dat gewoon repareren. een remtangrevisie rondom voor maar 307euro geloof ik eigenlijk niet. heb ik trouwens bij een 206 ook nog nooit uit hoeven voeren.

Pietman (0), 17 jaar geleden

met amplifier en santa eens, het enige wat ik kan bedenken dat er tijdens het vervangen de vorige keer de remzuigers beschadigd zijn en nu blijven hangen. Het zou kunnen zijn dat er rotzooi met het naar binnen drukken van de zuigers tussen zuiger en remtang is gekomen?? of het stofrubber, heb ik zelf een keer gehad. Wat er voor dit bedrag gedaan wordt ???????? Vraagje, gaan die peugeot remslangen nog wel eens dichtzitten?? zou het ook kunnen zijn??

Raddraaier (0), 17 jaar geleden

Het leuke van deze monteur is dat toegang tot de werkplaats geoorloofd is en ik heb er de hele dag bij gestaan. De remzuiger is teruggeduwd ivm nieuwe schijven en blokken, een beetje kracht maar geen grof geweld. Misschien zijn de remzuigers idd beschadigd geraakt al zou dat eerder aan zwakke remzuigers dan aan de monteur gelegen hebben. Het vervelende blijft dat ik door een kleine weerstand heen moet bij het wegrijden uit stilstand. Het verbruik is sindsdien met zo'n 5% gestegen al kan dat ook aan het weer liggen.

sgm (0), 17 jaar geleden

Dan krik de auto eens op en kijk of de wielen wel goed vrijkomen. Even de rem aantikken en dan draaien om te kijken of een wiel meteen lost. Je kunt een aanlopende rem ook vaak herkennen aan excessief remstof op de velg. Dus poets je velgen en kijk na een paar ritten naar de velgen. (deze methode is niet populair bij monteurs :-))) )

Raddraaier (0), 17 jaar geleden

Er zit wel heel gauw remstof op me velgen/wieldoppen. Waar moet ik de werkplaatskrik plaatsen om schade aan me carosserie te voorkomen?

Op het motor-forum hebben ze het ook over het zwaarder duwen van de motor en een remrevisie - gewoon de remtangen:

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.ph...

Wie maakt me los? Vier remklauwen reviseren!

sgm (0), 17 jaar geleden

Als je dat niet weet, dan kun je mischien beter even naar een garage gaan en het laten doen. Niet lullig bedoeld, maar je kunt de auto er mee beschadigen en dat weegt niet op tegen een kleine vergoeding voor de garage. Want als er iets aan de hand is, kan de monteur meteen zien wat er is en mischien het meteen oplossen.
Ik zou ook terug gaan naar de garage die de vorige reparatie heeft gedaan. Kennelijk is daar toch iets mis gegaan.

Raddraaier (0), 17 jaar geleden

[quote=harry4203]een remtangrevisie rondom voor maar 307euro geloof ik eigenlijk niet.[/quote]
Dat is ruim € 75,- per remtang!! Vind ik meer dan billijk.

harry4203 (465) PRO, 17 jaar geleden

een rep setje voor zo"n remtang kost ong 45euro ex btw, dan blijft er nog 30euro over om die reparatie uit te voeren. ik denk erg krap, maar dat is mijn mening.

Raddraaier (0), 17 jaar geleden

[quote=harry4203]een rep setje voor zo"n remtang kost ong 45euro ex btw, dan blijft er nog 30euro over om die reparatie uit te voeren. ik denk erg krap, maar dat is mijn mening.[/quote]
Ik weet niet of dit de reparatiesetjes zijn:

Achterzijde - € 21,-
[img]http://www.carparts-cat.com/nl/webdata01...[/img]

Voorzijde - € 21,-
[img]http://www.carparts-cat.com/nl/webdata01...[/img]

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

dit zijn indd de reperatie setjes, is indd ook zo'n beetje de prijs...25,- incl.

205GTiGriffe (0) PRO, 17 jaar geleden

Wat een onzin. Revisie bij zo'n jonge auto?
Kan ik mij niet voorstellen, ben het ook nog nooit tegen gekomen bij een 206!

Zijn de houders waar de remblokken in zitten, wel goed schoongemaakt en ontroest?

Als de nieuwe remblokken weer vast zitten door slecht ontroesten gaan ze idd aanslepen.

Zou terug gaan naar de garage en vragen of ze de remmen even willen checken. Even op de remmenbank en op de brug voor het vrijdraaien.

Gr.
Robert

Raddraaier (0), 15 jaar geleden

De remblokken kwamen niet mooi vrij, zaten vastgeroest in de remklauw. Na losmaken, ontroesten en invetten liepen ze niet meer aan.

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Zo snel vast geroest?.
Zijn ze wel vervangen?.

vletter (0) PRO, 15 jaar geleden

Niet zo achterdochtig primera.
Vastgeroest betekend in dit geval waarschijnlijk :niet vakkundig gemonteerd waardoor ze al vast zaten direkt na de montage.

moderator (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=vletter]Vastgeroest betekend in dit geval waarschijnlijk :niet vakkundig gemonteerd waardoor ze al vast zaten direkt na de montage.[/quote]
Die oorzaak zal na 2 jaar waarschijnlijk niet meer te achterhalen zijn.
Daarom topic gesloten.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.