close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: motor haperd bij het op trekken

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

hallo mensen van dit forum ik heb mij vandaag aangemeld omdat ik met een probleem zit wat betreft de motor ik heb deze wagen pas gekocht van een particulier heb er een proefrit mee gemaakt maar verder niets gemerkt nu hapert de motor ,het probleem is dat hij hapert en inhoud bij het optrekken en het toerental loopt ineens hoog op bij het stationairlopen en zakt dan weer terug heb de wagen laten uitlezen bij de dealer daar kwamen ze met de mededeling dat de lambdasonde en de inlaatdruksensor kapot waren wel nu deze heb ik allebij vervangen maar het probleem blijft het zelfde is er hier iemand die mij kan helpen om dit probleem op te lossen alvast bedank sjoerd

Geplaatst door

sjoerd post (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo beste mensen heb pas geleden een 206 1.1 gekocht tijdens het proefrijden was er niets aan de hand met de wagen echter tweedagen daarna begon hij bij het optrekken ineens te haperen en kwam niet echt op gang bij stationair begon hij ineens heel hoog te lopen en zakte toen weer af tot hij af sloeg dus weer opnieuw gestart maar het probleem was niet weg dus heb de wagen naar de dealer gebracht om uit te lezen daar zijden ze twee storingen te hebben gevonden te weten de lambda zonde was stuk en de inlaat druksensor was stuk nu heb ik die allebij vervangen voor nieuwe maar het probleem is hier echter niet mee verholpen wie kan mij verder helpen om dit op te lossen bijvoorbaat dank sjoerd.

sjoerd post 0

16 jaar

Sjoerd, maak eens gebruik van de zoekfunctie . Ik denk dat het met je bobine te maken heeft, er is al een heleboel over geschreven op dit forum.

zoals ik al verwacht had heb ik dus op zoekterm gekeken naar eventueele storringen in de bobine maar een ieder geeft er z,n eigen draai aan als je ziet hoeveel mensen er nu zijn die de raad van een ander opgevolgt hebben en die van een koude kermis thuis kwamen omdat het probleem nog steeds niet opgelost is dan maar even terug naar de dealer dan zomaar op iemands mening af te gaan want dan weet je ook niet waar je aan toe bent en er zitten mensen tussen die bij diverse automobiel bedrijven werken die dus wel meer met zulke problemen te maken hebben gehad die moeten toch zeker wel van wanten weten als de problemen zo vaak voor komen,voel je niet aan gevallen door mij maar als je bij peugeot werkt als monteur moet je toch wel vaker met deze storringen te maken hebben gehad en weten waar het probleem in zit groetjes sjoerd

sjoerd post 0

16 jaar

[quote=sjoerd post]maar als je bij peugeot werkt als monteur moet je toch wel vaker met deze storringen te maken hebben gehad en weten waar het probleem in zit groetjes sjoerd[/quote]
Sjoerd: voor elk probleem is er geen standaard oplossing. Was dat maar waar.
Niet alleen mensen kunnen je omm de tuin leiden, ook de techniek is daar soms aardig goed in. En het is nu eenmaal van achter een pc niet altijd mogelijk om een probleem 100 % te kunnen beoordelen. Want wat verstaat iemand onder "schokken" of "inhouden"? Die norm is voor iedereen weer anders.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

[quote=sjoerd post]als je bij peugeot werkt als monteur moet je toch wel vaker met deze storringen te maken hebben gehad en weten waar het probleem in zit groetjes sjoerd[/quote]
Hmmm. Was het maar zo simpel!

hans4074 0
badge

16 jaar

Is de las van de labda-sonde niet gescheurd?

garageburgwal 0
badge

16 jaar

hallo beste mensen ik zal het anders uitleggen als ik de motor ,s morgens start is er nog niets aan de hand laat h,m een poosje warm draaien dan zie je al dat de toerenteller onregelmatig aangeeft daarna rij ik weg en nog niet na tien meter voel je dat hij begint te happeren dat wil zeggen dat hij inhoud als ik geen gas geeft wil hij afslaan dus even door trekken daarna ongeveer al hij tegen de 50 a60 graden komt is het euvek weg en heb ik er geen last meer van en wat betreft de lambda sonde die komt rechtstreeks van de deler dus neem aan dat deze niet is gescheurd groetjes sjoerd

sjoerd post 0

16 jaar

als we dan toch vanachter de pc moeten gokken, zet ik mijn geld op een simpele temp-sensor.
grt, harry (peugeotmonteur met ervaring)

harry4203 2655
badge vip badge

16 jaar

beste sjoerd,

mijnheer Burgwal bedoelt niet de lambda sonde zelf maar de moer waar de lambdasonde inzit. De moer zit gelast op de uitlaatpijp en die las scheurt wel eens open, het is welis waar een haarscheurtje maar dit kan ook diverse gevolgen hebben.
Als je van de dealer komt , heeft die storingen uitgelezen ? En weet je de codes /teksten ervan nog ? Dat is n.l. voor ons soort mensen belangrijk om te weten om u een goed advies te geven. je ziet dat het niet zo simpel is allemaal .

[quote=harry4203]als we dan toch vanachter de pc moeten gokken, zet ik mijn geld op een simpele temp-sensor.
grt, harry (peugeotmonteur met ervaring)[/quote]
Doe ik met Harry mee! Kosten zijn het niet. Het onderdeel kost ca. 18 euro.

hans4074 0
badge

16 jaar

Lijkt mij ook wel wat, de (koelvloeistof) temperatuursensor. Het valt in elk geval te proberen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.