peugeot 307 met een dv6ted4 motor komt niet aan zijn maximale toerental,blijft bij 3800 rpm hangen,rookt dan ook erg,en volgens mijn meting gegevens heb ik te weinig luchtaanvoer, want luchthoeveelheidsmeter komt niet aan zijn waarde.
luchtmassameter al vervangen,katalysator zat dicht met roet,deze ook al vervangen.
auto rookt ook bij vol gas geven.
Egr klep hoor ik wel tikken als ik hem geforceerd aanstuur,maar zegt misschien niets???
wie helpt mij verder???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
EGR en inlaat- + uitlaat- spruitstuk op vervuiling controleren.
zijn er al storingen uitgelezen en wat kwam daar uit ??
Hé Pé, heb je de werking van het luchtdosering al gecontroleerd?
Gr. ikke
Inmiddels begrepen dat het probleem verholpen is! Het was bij aanvang "mijn" storing, maar door vakantie, over gedaan aan een collega.
In beginsel zat er de volgende storing in: luchthoeveelheid komt niet overeen met voorgeschreven waarde.
Rest van het verhaal hierboven.
Het bleek uiteindelijk een gebroken turbo-asje te zijn.
Vergoed door Peugeot of gebrekkig onderhoud ??
Geen idee! De details zal ik maandag wel horen, na 3 weken vakantie.
Kan ik gelijk vragen of ze de smering voor de turbo hebben gecontroleerd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar