close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot EXPERT 227 L1H1 1.6HDI 16V-90: Motor houd in voorbij 3000RPM

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

Beste leden,

Ik ben ten einde raad.
Na verschillende Ecu's te hebben laten vervangen. Aan de software laten werken om alle fouten weg te werken.
EGR laten uitprogrammeren en afknijpen. Kreeg ik na 5 maand mijn auto terug ging het even goed 4 dagen.
Loopt terug MAX 130km/h en is zo tam als een koe. Eens de RPM meter aan de 3000RPM gaat voel je hem echt inhouden.
Ik krijg geen melding er gaan geen lampjes branden. Wilde met Vastec afspreken daar er bepaalde leden hem als mijn redder aanwezen.
Maar de mensen van Vastec hebben het razend druk dus kan er voorlopig niet heen.
Wie zou me kunnen helpen aub? Hij kan rijden maar is levensgevaarlijk bij het inhalen. Zou het graag verholpen hebben.
Waar zou ik kunnen langs gaan? Alvast bedankt om mee te denken en als er iemand de oplossing kan bieden graag.
Vriendelijke groeten
Tom

Geplaatst door

G52 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Welke Ecu's zijn er vervangen en waarom?
Wat is "Aan de software laten werken om alle fouten weg te werken"? Bedoel je dat de foutcodes uitgezet zijn?
Wat waren die fouten die weggewerkt zijn? Exacte tekst en/of nummer indien mogelijk.

oldford 0
badge

5 jaar

De computer is een paar keer vervangen.
In de software hebben ze EGR uit geprogrammeerd. Foutcodes fout met emmissie systeem toen starte hij zelfs niet meer.
Foutcodes hebben ze nagekeken op relevantie en dan opgelost en dan gereset. Egr leeg gemaakt en afgekoppeld.
De exacte codes weet ik niet met de vorige computer kon er zelfs niet meer uitgelezen worden. De ECU verloor het contact met de stuurdoos. Dat was het antwoord van een plaatselijke garagist die me wou helpen. Maar die zei ook het zal waarschijnlijk. In de computer of in de stuurdoos zitten. Hij zei ook iets over een code die te maken had met de stroom die de brandstof pomp kreeg of niet kreeg.

G52 0

5 jaar

De computers zijn steeds vervangen omdat de auto niet naar behoren reed.
En nog steeds niet rijd hoe het hoort.

G52 0

5 jaar

tja, kan er eigenlijk maar 1 ding op zeggen, auto origineel laten schrijven en de fouten die tevoorschijn komen op laten lossen door een garage die wel weet wat ie doet. zo moeilijk kan zo'n 1.6 hdi toch niet zijn lijkt me.

Het is lastiger want er hebben al 3 verschillende garages aan gewerkt. En niemand krijgt het opgelost. Het kunnen ook prutsers zijn...Ik zoek dus iemand die er wel verstand van heeft en die enkel vervangt wat nodig is en hem terug tegoei laat rijden. Bij Peugeot was het van nieuw dit en nieuw dat en zou het al snel 3000euro zijn? Voor een auto met 257000km? 9jaar oud dat lijkt me niet realistisch. Daarvoor moet ge niet iets van auto's kennen om dat te snappen. Dus wie helpt me aub?

G52 0

5 jaar

ik snap dat het erg vervelend is, maar zonder het uitlezen van foutcodes , het bekijken en goed beoordelen van meetwaarden en het uitvoeren van de nodige metingen met het liesfst een scope ga je het niet redden. en hiervoor zal de auto ook echt eerst in originele staat moeten worden gebracht (softwarematig) en idd, de meeste goede diagnosespecialisten zijn druk, maar wellicht is het toch even het wachten waard. veel meer kunnen wij met deze beknopte informatie vanachter een beeldscherm helaas niet betekenen.

Je hebt gelijk Harry. Ik zou heel graag iemand willen vinden die dat kan uitvoeren wat je opnoemt. Maar zo maar ergens binnen rijden zie ik niet zitten. Heeft me al een berg geld gekost en met weinig tot geen resultaat. Deze keer zou ik graag bij iemand gaan die er wel verstand van heeft en de tijd wil vrij maken om het op te lossen. Dus als jij zo iemand bent of ken je zo iemand laat het me aub weten. Dank bij voorbaat.

G52 0

5 jaar

Heb iemand gevonden die de foutcodes heeft uitgelezen!
P0215 Supply relay control part open or short circuit to positive or short circuit to earth

P0603 Injection ecu internal fault

P0405 Egr probleem

P2143 Egr probleem
Voor mij is het allemaal chinees.
Ik dacht dat de EGR uitgeprogrameerd was maar blijkbaar is dit toch nog steeds een probleem. Wie denkt me te kunnen helpen aub?
Alvast dank bij voorbaat.
Tom

G52 0

5 jaar

Officieel is P0215 Solenoïde brandstofafsluiting defect. Dat is wat anders dan een voedings relais wat in jouw omschrijving staat.
Waar is de auto mee uitgelezen? (Merk, type van het uitleesapparaat of software)

In een vorige post zei je:
"Hij zei ook iets over een code die te maken had met de stroom die de brandstof pomp kreeg of niet kreeg."
Mogelijk bedoelde de garagist bovenstaande foutcode.

Ik heb zo mijn bedenkingen over het verwijderen van de EGR uit de software.
Kennelijk is het nogal knullig gebeurd en mogelijk is dat ook de oorzaak van foutcode P0603.
P0405 is het signaal in welke positie de EGR staat. Met een losgekoppelde EGR krijg je die code normaal.
Lijkt erop dat die code in ieder geval niet uitgeschakeld is. Dat had die "tuner" zelf ook kunnen constateren.
Ik zou weer terug gaan naar origineel, voordat je nog meer verrassingen krijgt.

oldford 0
badge

5 jaar

tja, dat zei ik ook al. originele software erop en nieuwe egr. en dan gaan kijken wat er echt aan de hand is. dit geknoei gaat niet werken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.