Wagen is gebracht met een gebroken uitlaatspruitstuk .
Wagen op fouten gescand en geen enkele fout .
Nieuw spruitstuk gemonteerd , starten en keurig netjes draaien .
Gaan we een proefrit maken begint hij hij boven de 3000 toeren te bokken als een rodeostier.
Nogmaals gescand en geen fouten allen was de laadspanning bijzonder laag , andere dynamo gemonteerd en dat probleem was over .
Maar het bokken was niet over .
Heb achtereenvolgens de volgende werkzaamheden uitgevoerd :
Mapsensor , bougie's en bobine vervangen
Gasklephuis is bij AC-tronics getest , Die konden geen problemen ontdekken .
Distributie gecontroleerd , klepspeling gecontroleerd .
Krukassensor vervangen
Injectors laten reinigen
Bezinepomp vervangen
Behandel met Forté valvecleaner
Dit alles had geen enkel resultaat .
Dus maar naar de dealer gebracht voor een tweede diagnose . ( die jongens zijn echt goed en altijd behulpzaam )
Maar na twee weken hebben hun ook niets kunnen ontdekken , zelfs geen enkele foutcode .
Wie o wie heeft zo'n probleem al eens meegemaakt ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lambdasensor ook vervangen??? KAN dit nl. veroorzaken (hebben wij met een Mercedes gehad.Zelfde symptomen
Bokt ie in deellast of tijdens optrekken? En wat doet de lambda waarde op dat moment?
Lambdasonde was inderdaad ook al vervangen
Hij bokt zo wie zo boven 3000 toeren zowel in deellast als bij gasgeven .
Lambdawaarde blijft rond 1.004
Al geprobeerd te rijden met gedemonteerde uitlaat?
Is als eerste al geprobeerd
Gebroken uitlaatspruitstuk gelast aan de auto en wellicht daardoor de motorcomputer beschadigd.?
Al eens benzinedruk tijdens het bokken gemeten?
Hoe is de kwaliteit en de opbrengst hoeveelheid van de benzine.?
Trek eens een stekker los tijdens het lopen om te zien of er wel foutcodes worden geregistreerd.
Er is niet aan de wagen gelast , spruitstuk is vervangen .
Benzinedruk is goed bij beide benzinepompen .
Kwaliteit benzine is ook goed .
Als je een stekker lostrekt registreert hij gelijk een foutcode
Alle massapunten goed controleren en eventueel nieuwe aansluiting maken op chassis en motor. Je kunt dit ook eerst gaan meten natuurlijk.
Ook dit is al gebeurt door mij en door de dealer
is er toevallig ook geprobeerd om de motorecu van nieuwe software te voorzien? ik weet dat het zeer onwaarschijnlijk klinkt, maar het komt in de praktijk helaas voor dat je hiermee de meest rare storingen oplost.(ook wanneer de auto het een aantal jaren goed heeft gedaan.)
Hij is twee weken bij de dealer geweest , zouden ze dat dan niet gecontroleerd of geprobeerd hebben ?
Ga ze morgen eens bellen
het is geen oplossing waar je in eerste instantie is gelooft bij zo'n klacht, dus kan me zo voorstellen van niet. mocht het niet gedaan zijn, zou ik zeker die moeite nog even nemen.
Was de bok klacht ook al aanwezig voordat het spruitstuk vervangen werd????
Je schrijft dat de benzinedruk goed is maar heb je dat gemeten tijdens het inhouden?
Als je onbelast gas geeft (boven de 3000 toeren) begint de motor dan ook te haperen?
Is de bobine vervangen door het juiste type?
Ik heb onderstaande melding nog gevonden:
TU3A MOTOR (KFW) - OVERSLAAN ONTSTEKING * *
.
KLACHT: OVERSLAAN ONTSTEKING
.
DIAGNOSE: VERVANG NIET DE BOBINE DOOR EEN ELECTRIFIL ZOALS DAT OP DE
OUDE 1.4 TU3JP MOTOR (KFV) GEBRUIKELIJK WAS. EEN DERGELIJKE BOBINE KAN
OP DEZE NIEUWE MOTOR ANDERE PROBLEMEN GEVEN
[quote=HILGER]Lambdasonde was inderdaad ook al vervangen
Hij bokt zo wie zo boven 3000 toeren zowel in deellast als bij gasgeven .
Lambdawaarde blijft rond 1.004[/quote]
Als de auto tijdens het rijden bokt blijft het uitgelezen lambda signaal ook in orde?
Heb je de adaptie waarde gereset? Kan wel eens helpen.
Goede morgen ,
Duizend maal sorry , ben vergeten de oplossing te geven .
Heb de ecu vervangen en toen was het probleem verholpen .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar