Ik heb het volgende probleem:
De auto start altijd direkt, ook koud. Als hij warm wordt kan het gebeuren dat de motor opeens uitvalt.
Na een minuutje wachten is hij gewoon weer te starten. Tijdens het rijden gebeurde het af en toe dat de relais in het zekeringenkastje stonden te klapperen.
De volgende dingen zijn al vervangen:
- lambda-sonde
- brandstoffilter
- bdp-sensor
- contactslot
Na het vervangen van het contactslot heb ik de relais niet meer horen klapperen; het lijkt dat dat probleem is opgelost.
Het abrupt stoppen van de motor is echter nog niet verholpen!
Uit verschillende forums lees ik dat het "dubbelrelais" de oorzaak zou kunnen zijn.
Waar kan ik dat ding vinden en hoe ziet hij er uit?
Misschien heeft iemand nog een andere oplossing.
Fokke
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het dubbelrelais hangt aan de onderzijde van de metalen plaat waar de ECU op bevestigd zit, dus (voor de auto staande) in de motorruimte links achter de koplamp. Dubbelrelais kan goed het probleem zijn, maar ook de stekker van het dubbelrelais kan problemen geven = slecht, of ingebrand contact. Controleer óók de grote ronde koppelstekker rechts in de motorruimte.
Ik heb het dubbelrelais gevonden!
De aansluitingen zijn schoongemaakt en ik heb een proefritje gemaakt.
Hij liep als een zonnetje; niet afgeslagen dus!
Binnenkort zal ik ook de door jou genoemde koppelstekker eens controleren.
Bedankt.
12 jaar
Hij slaat nog steeds af
Ik heb nu het dubbelrelais vervangen, afwachten
Fokke
12 jaar
Het vervangen van ht dubbelrelais was niet de oplossing.
Ik heb nog wat zitten frunniken aan de verschillende stekkertjes in de motorruimte.
Er zit een stekkertje met 3 draden aan de linkerzijde van de luchtinlaat; als ik die flink ging bewegen, sloeg de motor af.
Het probleem zat m.i. niet in het stekkertje of de bedrading, maar aan het zwarte dingetje waar het stekkertje op zit.
Hier wordt volgens mij iets gedaan met het vacuum bij de luchtinlaat.
Deze vacuum-sensor heb ik vervangen, en tot nu toe is het nog steeds goed!
Ik heb al wat proef gereden en het probleem komt (nog) niet terug.
Zou dit dan uiteindelijk de oplossing kunnen zijn?
Fokke
12 jaar
Probleem opgelost!
In deze sensor moet een sluitingkje of een isolatie gezeten hebben.
Dit euvel trad dus op, op het moment dat de motor warm werd.
Fokke
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar