we hebben een p 306 break staan(dw10td) welke regelmatig bij de eerste maal starten weigerd aan de slaan. sleutel terugdraaien en opnieuw starten, en hij loopt. enige foutcode; tijdelijke storing werking antistartcode. reeds vervangen; sleutel,contactslot,antenne transponder, transponder ontvanger/cpv-unit, motorregeleenheid,en alle mogelijke bedrading gechekd. Iemand nog een ideetje?
m.v.g.harry
ps: motor warm of koud maakt niks uit
Geplaatst door harry4203 (540) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
25 Reacties
wkhoek (0) PRO, 18 jaar geleden
kan ook gebeuren als de brandstofpomp niet genoeg druk meer levert.
Enting (0) PRO, 18 jaar geleden
Stopsensor op de pomp vervangen voor een "normale" met een geschakelde 12V erop !! Sorry had niet gezien dat het om een HDI ging !
wkhoek (0) PRO, 18 jaar geleden
Ehhh.. dw10td heeft geen elektrische brandstof afsluiter, word allemaal door de ebe geregeld.
harry4203 (540) PRO, 18 jaar geleden
druk van de opvoerpomp is oke, het gebeurt ook dat ie het bv smorgens gewoon in een keer doet en als je hem na een stukje rijden even twee min neerzet het probleem zich weer voordoet. en hij start ALTIJD de tweede keer. dit lijkt mij dan toch geen storing die door een opvoerpomp veroorzaakt zou kunnen worden.
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
Als je nou de laptop eens aansluit dan moet je toch tijdens de eerste keer starten de status van het blokkeersysteem kunnen zien?
harry4203 (540) PRO, 18 jaar geleden
is dan gewoon gedeblokkeerd
RDijkstra (0), 18 jaar geleden
Dus de reden van het niet starten de 1e keer.
Controleer dit ook eens bij de 2e keer starten.
harry4203 (540) PRO, 18 jaar geleden
er staat geDEblokkeerd, dus hij zou gewoon aan moeten slaan.
wkhoek (0) PRO, 18 jaar geleden
is het kenteken toevallig 08-hg-..?
harry4203 (540) PRO, 18 jaar geleden
nee, ook een probleemauto?
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
Ik ben bang voor de HD pomp.Kun je de raildruk vergelijken (opslaan) tijdens het wel en het niet starten?En eventueel eens nieuwe software proberen in de computer.
harry4203 (540) PRO, 18 jaar geleden
is het dan niet een beetje vreemd dat ie altijd de tweede keer ogenblikkelijk aanslaat. en volgens mij zou ie dan de eerste keer na lang genoeg starten ook aan moeten slaan, en dat doet ie echt niet.
vreemd is ook dat je de sleutel echt helemaal terug moet draaien. als je em na de eerste keer starten (waarbij ie niet aanslaat)op contact laat staan doet ie het de tweede,derde,vierde enz keer ook niet, totdat je de sleutel helemaal hebt teruggedraaid.
grt, harry
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
Worden dan de verstuivers wel aangestuurd?
harry4203 (540) PRO, 18 jaar geleden
dat weet ik niet, zou de scope er eens op moeten zetten.
harry4203 (540) PRO, 18 jaar geleden
heb deze auto weer staan met nog steeds hetzelfde probleem erin, intussen nog bdp-sensor en nokkenassensor vervangen zonder resultaat.weet of, en zo ja hoe, je de startonderbreking volledig buiten werking kunt stellen? (om te proberen uiteraard). wordt intussen een klein beetje moedeloos van die auto.
alle nog eventuele tips zijn welkom, m.v.g.harry
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
startblokeering kan eraf als je in gedeblokeerde toestand de signaaldraden tussen de eenheid beveiliging, bij de pook,en de motor ebe weghaald(doorknipt)IVM beveiliging geef ik niet de draadnummers
harry4203 (540) PRO, 18 jaar geleden
snap ik, duik wel even in het schema. ga dat morgen proberen
harry4203 (540) PRO, 18 jaar geleden
als je bij draaiende de motor de centrale eenheid beveiliging losmaakt, hou je hetzelfde probleem. ben er intussen achter dat als de auto niet aan wil slaan, het motormanagmentlampje in de tellerklok ook niet brandt wanneer het contact wordt aangezet. als je de motor dan wilt starten worden de verstuivers niet aangestuurd. heb intussen ook nog even een nw dubbelrelais geprobeerd, echter ook weer zonder resultaat.
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
Toch eens een lampje over alle plussen van de EBE zetten misschien blijft er één weg als hij niet aanslaat, dan weet je veel meer, want als alles aankomt moet het haast in de ebe zitten.Tussenstekker lenen bij Elgersma en de blauwe koffer erop.
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
Je zit toch bij een dealer?
harry4203 (540) PRO, 18 jaar geleden
inderdaad, zal dat morgen eens proberen te regelen.alleen de motorregeleenheid is al vervangen, dus het moet dan toch in een stukje bedrading zitten.
harry4203 (540) PRO, 18 jaar geleden
heb uiteindelijk de hoofddraadbundel onder de motorkap, en de motordraadbundel vervangen. auto doet het tot nog toe prima.
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
Was er nou af en toe een voeding weg of was het een draadbreuk??
harry4203 (540) PRO, 18 jaar geleden
er viel geen voeding weg, er zat een draadbreuk in een van de stekkers op de ebe.
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
Oké, weten we dat ook weer.