we hebben een p 306 break staan(dw10td) welke regelmatig bij de eerste maal starten weigerd aan de slaan. sleutel terugdraaien en opnieuw starten, en hij loopt. enige foutcode; tijdelijke storing werking antistartcode. reeds vervangen; sleutel,contactslot,antenne transponder, transponder ontvanger/cpv-unit, motorregeleenheid,en alle mogelijke bedrading gechekd. Iemand nog een ideetje?
m.v.g.harry
ps: motor warm of koud maakt niks uit
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan ook gebeuren als de brandstofpomp niet genoeg druk meer levert.
Stopsensor op de pomp vervangen voor een "normale" met een geschakelde 12V erop !! Sorry had niet gezien dat het om een HDI ging !
Ehhh.. dw10td heeft geen elektrische brandstof afsluiter, word allemaal door de ebe geregeld.
druk van de opvoerpomp is oke, het gebeurt ook dat ie het bv smorgens gewoon in een keer doet en als je hem na een stukje rijden even twee min neerzet het probleem zich weer voordoet. en hij start ALTIJD de tweede keer. dit lijkt mij dan toch geen storing die door een opvoerpomp veroorzaakt zou kunnen worden.
Als je nou de laptop eens aansluit dan moet je toch tijdens de eerste keer starten de status van het blokkeersysteem kunnen zien?
is dan gewoon gedeblokkeerd
Dus de reden van het niet starten de 1e keer.
Controleer dit ook eens bij de 2e keer starten.
19 jaar
er staat geDEblokkeerd, dus hij zou gewoon aan moeten slaan.
is het kenteken toevallig 08-hg-..?
nee, ook een probleemauto?
Ik ben bang voor de HD pomp.Kun je de raildruk vergelijken (opslaan) tijdens het wel en het niet starten?En eventueel eens nieuwe software proberen in de computer.
is het dan niet een beetje vreemd dat ie altijd de tweede keer ogenblikkelijk aanslaat. en volgens mij zou ie dan de eerste keer na lang genoeg starten ook aan moeten slaan, en dat doet ie echt niet.
vreemd is ook dat je de sleutel echt helemaal terug moet draaien. als je em na de eerste keer starten (waarbij ie niet aanslaat)op contact laat staan doet ie het de tweede,derde,vierde enz keer ook niet, totdat je de sleutel helemaal hebt teruggedraaid.
grt, harry
Worden dan de verstuivers wel aangestuurd?
dat weet ik niet, zou de scope er eens op moeten zetten.
heb deze auto weer staan met nog steeds hetzelfde probleem erin, intussen nog bdp-sensor en nokkenassensor vervangen zonder resultaat.weet of, en zo ja hoe, je de startonderbreking volledig buiten werking kunt stellen? (om te proberen uiteraard). wordt intussen een klein beetje moedeloos van die auto.
alle nog eventuele tips zijn welkom, m.v.g.harry
als je bij draaiende de motor de centrale eenheid beveiliging losmaakt, hou je hetzelfde probleem. ben er intussen achter dat als de auto niet aan wil slaan, het motormanagmentlampje in de tellerklok ook niet brandt wanneer het contact wordt aangezet. als je de motor dan wilt starten worden de verstuivers niet aangestuurd. heb intussen ook nog even een nw dubbelrelais geprobeerd, echter ook weer zonder resultaat.
startblokeering kan eraf als je in gedeblokeerde toestand de signaaldraden tussen de eenheid beveiliging, bij de pook,en de motor ebe weghaald(doorknipt)IVM beveiliging geef ik niet de draadnummers
snap ik, duik wel even in het schema. ga dat morgen proberen
Toch eens een lampje over alle plussen van de EBE zetten misschien blijft er één weg als hij niet aanslaat, dan weet je veel meer, want als alles aankomt moet het haast in de ebe zitten.Tussenstekker lenen bij Elgersma en de blauwe koffer erop.
Je zit toch bij een dealer?
inderdaad, zal dat morgen eens proberen te regelen.alleen de motorregeleenheid is al vervangen, dus het moet dan toch in een stukje bedrading zitten.
heb uiteindelijk de hoofddraadbundel onder de motorkap, en de motordraadbundel vervangen. auto doet het tot nog toe prima.
Was er nou af en toe een voeding weg of was het een draadbreuk??
er viel geen voeding weg, er zat een draadbreuk in een van de stekkers op de ebe.
Oké, weten we dat ook weer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar