Hallo,
Afgelopen week heb ik een Peugeot 306 1.6 XT uit 1994 gekocht.
Nu heb ik een paar probleempjes,en zou graag jullie mening hierover willen weten.
1. Na een paar minuten (rustig) rijden is de temperatuur van de motor al dik 90 graden.Het maakt geen verschil ofdat het buiten nou wel of niet warm is.Als de 90 graden eenmaal is bereikt komt ie er eigenlijk ook niet meer onder.Als ik na thuiskomst dan onder de motorkap aan bepaalde dingen voel zijn die ook allemaal gloeiend heet.Is dit normaal????
2. Als ik over een drempel of putdeksel rij hoor ik linksvoor een bonk.En als ik met de linker wielen op een verharde weg rij,en met de rechter op onverhard,hoor ik ook gerommel.Ik heb al wat rond gelezen op dit forum,en andere met soortgelijke problemen spraken over iets met de Homokineet.Maar ik hoor géén rare geluiden in de bochten.Wat zal het dan kunnen zijn????
3. Als ik in een willekeurige versnelling doortrek begint de auto en het stuur te trillen.Hij trilt ook héél erg,als ik terwijl ik hard rij,wil gaan remmen.Het trillen voel ik dan ook erg in het rempedaal.De vorige eigenaar heeft er afgelopen Januari rondom nieuwe remmen op laten leggen.De wielen heb ik laten balanceren.Nou weet ik dat de koppeling vervangen moet worden,maar kan dat ermee te maken hebben????
Ik weet niet ofdat het belangrijk is maar de kilometerstand is ongeveer 208.000 km.
Ik hoop hier antwoord op te krijgen,want het is niet prettig rijden zo.
Alvast heel erg bedankt voor de reacties.
Groetjes Debbie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1. klinkt alsof je koelvloeistof pijl te laag is.
Een motor hoort wel warm te worden, dit is normaal, maar als je temperatuurmetertje maar aangeeft dat hij in het midden gebied zit (dit is al warmer als wat je aan kunt raken)
Als deze constant op rood staat en je koelvloeistof is vol zou ik er toch even naar laten kijken.
2. kijk even bij de wielen of de veer nog goed zit, ik had met mijn oude auto een vergelijkbaar iets en toen was de veer losgeschoten. Normaal zit zo'n veer om de schokbreker vast op boven en onder een plaat, de bovenste plaat was toen bij mij weg en de veer zat tegen het frame aan, wat dit soort geluiden als effect had.
Ik heb er trouwens 2 jaar mee rond gereden (2 keer gekeurd zonder dat ze het zagen!) en het kan opzich geen kwaad, tis alleen vervelend.
3. het trillen tijdens remmen kan kromme remschijf zijn, maar zoals je het beschrijft lijkt me dat niet (remmen vervangen = meestal alleen blokken, geen schijven)
Iets anders zou ik niet weten.
het tweede punt lijkt mij een stabilisator stangetje te zijn. Controleer maar eens of hier speling op zit.
Hallo,
Als eerste wil ik iedereen bedanken voor de reacties.
Het 1e probleem is nog niet opgelost.Ik heb het aan verschillende mensen gevraagd,en die zeggen allemaal dat de temperatuur normaal is.Daar ga ik dan ook maar vanuit.Het lampje dat bij de temperatuur meter zit is ook nog nooit gaan branden.
Het 2e probleem lag aan de draagarmrubbers.Die waren allebij erg versleten.Die zijn nu gemaakt en ik hoor géén gebonk meer.
Het 3e probleem is voor een deel opgelost.Het trillen wat de auto tijden het optrekken deed lag aan de aandrijfassen.Deze zijn ook vervangen,en daarmee is dat probleem opgelost.
Hij trilt nu alleen nog als ik terwijl ik hard rij ga remmen.Dat is nagekeken en nou blijkt dat de remschijf rechtsvoor is gescheurd en dat er een verdikking op zit.Het trillen komt dus daardoor.Dus binnenkort laat ik de remschijven ook vervangen.Maar daar wacht ik nog even mee,want de aandrijfassen en draagarmrubbers hebben me al een hoop gekost.
Gr.Debbie
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar