close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: motorfalen

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: Hdi 1.4 8HZ

Motorfalen
Pas gestart motor draait goed,alle toeren en goede trekkracht.
Na enkele kilometers, enkel nog ongeveer 2800 toeren, nietmeer hoger,ookal is gaspedaal volledig ingedrukt,soms stilvallen bij aanzetten of schakelen.
Contact volledig uitdraaien en opnieuw starten en hij rijd weer prima voor enkele kilometers,dan weer hetzelfde probleem.
Lichtje aan egr klep,bijna continu.
Mazoutfilter reeds preventief vervangen,en goed ontlucht ,luchtfiler ok.
Egr klep,oorzaak motorfalen?Kan ik die zelf nazien demonteren om te reinigen,afsluiten(plaatje)En waar zit ie wel.
Ik zoek ook alle technischegegevens,of boeken,cd's betreft dit peugeot model.
Wie kan mij helpen,
Graag enkele tips.
Alvast veel dank

Ivan.

Geplaatst door

Volckaert (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=Volckaert]Lichtje aan egr klep,bijna continu.

Ivan.[/quote]
Waarom geef je aan...egr klep? Is het systeem uitgelezen en kwam egr daar uit als storing/oorzaak?
Heb je een P-code of (peugeot) omschrijving van de uitgelezen storing?

hans4074 0
badge

13 jaar

Het lampje van egr is aan,systeem niet uitgelezen,geen omschrijving storing.
Heb al jarenlang al altijd zelf aan mijn auto's gewerkt zonder naar een garage te gaan,maar nu word da wel wa moeilijker,vandaar.....

Volckaert 0

13 jaar

er zit geen egr-lampje op. dus eerst maar eens uitlezen.

harry4203 2675
badge vip badge

13 jaar

Ok,kheb geen diagnosecomputertje,zou er gerust wel een willen kopen,welke kunnen je me aanraden,
heb eens opgezocht en enkele gevonden op internet,bv van Autel enz.(tss 70 en 220€)
Heb er totaal geen ervaring mee,of wat raad je me aan?
Lijktme wel handig

Volckaert 0

13 jaar

Ik denk dat ik al weet wat Harry gaat zeggen......lol

hans4074 0
badge

13 jaar

laat hem uitlezen bij de dealer daar heb je 40x meer aan dan zelf een goedkope uitleesapparaat aan te schaffen waarmee je p-code hebt en totaal niks wijzer wordt
dealer kan direct onderdelen ook testen via regelorgaan en ook meting gegevens bij halen om te kijken hoe het onderdeel daar reageerd
dit is zelfs nog goedkoper ook 25euro zal ongeveer gevraagd worden

en als je ze laat maken kost diagnose rond de 70euro
en je weet wat je moet vervangen
is het de egr-klep (wat ik niet denk omdat je dan veel meer problemen krijgt dan alleen dit)
dan moet de dealer hem ten alle tijd ook zelf inleren anders krijg je nog problemen met het rijden

Bedankt voor de tip,zal hem laten uitlezen bij een dealer en zal het rezultaat dan nogwel melden.
Tot later.

Volckaert 0

13 jaar

Heb fouten laten uitlezen,waaronder ERG-klep,en nog tal ander foutmeldingen.(stuk of 6 denk ik)Motor ging eigenlijk steeds in veiligmode of zoiets.(Hebben ze me gezegt)
Heb klep eruitgehaald en uitgekuist maar was niet erg vuil,beetje roet.Ook luchtklep nagezien ,van turbo denk ik.(klep op de moter linksvoor, waarmetalen buis toekomt van EGR-klep.
Dan pas gezien dat er een waterlek was van het koelsysteem,door witte aanladingen errond ,eerste buis net onder de luchtaanzuigbuis voor de luchtfilter,waar ook een klein gaatje was en zo wellicht wat water opzoog.
Je kon ook in luchtfilterhuis witte vlekken zien van koelvloeistof.
Koelwaterbuis vervangen(50 €)Zal proberen enkele foto's erbij te zetten.
Koelwater terug opgevuld en ontlucht,en hij rijd toch wel weer goed zeker! En geen enkel waarschuwingslampje meer!
Aan allen bedankt voor de handige tips,veel dank!!!!!

Volckaert 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.