👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Goedenavond,
Ben nieuw op dit forum dus zal me even voorstellen. Ik ben Jesse 21 jaar uit Waddinxveen.
Van het weekend ging mijn motormanagement lampje branden. had er toen al 150 km mee op de snelweg gereden. Auto liep nog prima dus nog 30 km doorgereden naar huis. Mijn uitlaat raakte mijn bumper altijd al en gaf een trillend geluid maar toen ik nu keek was een stuk van mijn bumper gesmolten... Volgens mij hoort het niet dat de uitlaat zo warm word. Vandaag de motor laten uitlezen en de volgende code's:
-P0420: Intermittent fault: Catalytic converter ageingloss of effectiveness
-P0123: Intermittent fault: Throttle position sensorhigh stop
-P1110: Intermittent fault: Adaption of the quantity of air entering the manifold
-P0485: Intermittent fault: Cooling function incorporated in the engine management ECU
Motor is gereset en het lampje is nu uit maar verwacht dat als de motor weer op temperatuur komt dat hij weer zal gaan branden.
Iemand bekent met het probleem of tips? Lees al veel over lambda sensoren. heb er één voor en één na de katalysator
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ben bang dat de oplossing niet 1 lambdasonde is.
De katalysator is zo goed als zeker overleden, mogelijk als gevolg van foutcode P1110.
Een uitlaat wordt altijd al behoorlijk warm, maar als er dan ook nog benzine in de katalysatpr verbrand, dan wordt de boel echt heet.
Kortom, je hebt meerdere storingen, waarvan de defecte katalysator alleen een gevolg is.
Er is een probleem met het meten van de hoeveelheid lucht die de motor in gaat, de gasklep en met de koeling (koelvinnen).
Dat wordt verder zoeken en meten, vooral waarom die hoeveelheid lucht zo afwijkt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar