close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Boxer: motorschade

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.8 HDi

Een paar weken geleden heb ik door de dealer een nieuwe koppeling laten monteren. (185.000 km)
Echter door een defecte oliekeerring is de volgende dag de olie eruitgelopen, op de snelweg.
Mijn garage erkent volledig verantwoordelijk te zijn en biedt mij 2 opties.
1. een ruilmotor (170.000) zonder bijbetaling
2. een nieuwe motor met wel bijbetaling, nl. 1750
wat zal ik doen?
En vinden jullie de geboden service ook correct?

Geplaatst door

boxerpiloot (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hadden ze de oliekeerring dan vervangen. En was het de oliekeerring achter het vliegwiel.

Dank voor je reactie. Er zijn keerringen vervangen, er stonden er 2 op mijn rekening. 1 keerring en 1 krukaskeerring.
Maar goed, ik kon dat zelf niet herkennen, de wegenwacht die ik eerst belde wist het ook niet, alleen dat er geen motorolie meer in zat. Daarna gaf mijn garage aan dat er een defect onderdeel was gemonteerd, een keerrking.
Inmiddels heb ik 2 mensen gebeld, waarvan 1 monteur elders, beide vinden de ruilmotor het beste voorstel en bovendien vinden ze dat de garage het netjes oplost.

boxerpiloot 0

14 jaar

Ik vind dat de garage een nette oplossing aanbied.
Afhankelijk van de staat van je auto. Als deze er tiptop uitziet en technische staat is verder ok, dan zou ik de 1750,- bijleggen voor een nieuwe. Maar dit is puur afhankelijk van de staat van je boxer.

Indien de rest allemaal navenhand is, koos ik voor de ´gratis´ ruilmotor.

Aan jouw de keus.

Succes

Ralf

Ralf_Jensen 0
badge

14 jaar

Als met een ruilmotor een gereviseerde motor bedoeld wordt, dan zou ik daar voor gaan.
Maar als het een gebruikte motor van een sloperij is, loop je een zeker risiko.

E.T.Wiersum 0

14 jaar

Ralf dank voor je bijdrage,
aangezien mijn bus nu ruim 6 jaar oud is heb ik voor de ruilmotor gekozen. Ik kan er wel 3 dagen over nadenken maar ik moest wel een beetje snel beslissen natuurlijk.
Volgens mijn eigen garage ook de beste oplossing, ze kennen het bedrijf waar de ruilmotor vandaan komt als een betrouwbaar bedrijf. (Gelukkig...)
Het kan nu wel een paar dagen geduld betekenen, maar in de tussentijd heb ik gratis vervangend vervoer.

Er is ook even overwogen om de bus totall los te laten verklaren, maar ik ben op voorhand toch niet tevreden met de dagwaarde, dat pad gaan we dus niet nemen.

edit: het gaat idd om een gereviseerde ruilmotor.

boxerpiloot 0

14 jaar

Wees blij dat je garage dit zo netjes oplost.

Harald4118 0

14 jaar

O.K., een paar dagen geleden heb ik de boxer weer opgehaald. Ik moest echt weer even wennen omdat hij natuurlijk een tijdje bij de garage was geweest.
Men vertelde me dat ze verzekerd zijn voor dit soort zaken. De bus rijdt weer.
Ik heb thuis meteen met de motorkap open de motor laten draaien, maar ja, de eerste minuten is het net of ik een bij hoor zoemen en na een tijdje houdt het op. Een resonantie?
Echter gisteren, bij het eerste gebruik tijdens een buitje, deden de ruitenwissers vreemd. Aanzetten ging wel, maar bij uitschakeling blijven de wissers hoog staan. Alleen als ik een onmiddelijke uitschakeling doe op een juist moment komen de wissers laag tot stilstand.
Daarnaast werkt de ventilator op stand 1 en 2 niet echt hoorbaar, en soms op stand 3 ook niet. Na een aantal keer heen en weer draaien werkt hij dan ineens wel weer.
Terug naar de dealer maar weer?
Ik wil niet vervelend doen...

boxerpiloot 0

14 jaar

Hoi,

Natuurlijk kun je terug naar de dealer, om dit te laten verhelpen.
Maar dit heeft niets met je ´nieuwe´ motor te maken. Dealer zal dus deze reparaties wel doorberekenen.

Blijkt nu dus dat je bus toch niet navenhand was.

Gr. Ralf

Ralf_Jensen 0
badge

14 jaar

Hoi, ben ik weer.
Vandaag ben ik naar de dealer gereden, met de vraag over de ruitenwissers die vreemd doen en de ventilator die slecht werkt.
Gelukkig kon de bus direkt naar binnen, en daar bleek het volgende aan de hand te zijn, doordat de bus een tijdje gereden is door een monteur, tijdens de motorwissel, is het stuur in hoogte verzet. Hierdoor kwam een kabel knel te zitten, waardoor de ruitenwissers vreemd gingen doen, maar blijkbaar viel ook af en toe de richtingaanwijzer uit. Dit is gratis hersteld.
Daarnaast bleek de ventilator na een grondige schoonmaakbeurt ook weer correct te werken, dit is ook gratis verholpen.
Tenslotte bleek de resonantie die ik met open motorkap hoorde vrij normaal te zijn, heeft met een pompje te maken, maar iig werkt alles weer naar behoren.
Let op: De dealer heeft me hiervoor geen rekening gegeven. Ik heb hem uiteraard hartelijk bedankt.

Dus: opgelost!

boxerpiloot 0

14 jaar

Inderdaad, dat heeft deze netjes verholpen.
Mag ook wel gezegd worden.

S

Ralf

Ralf_Jensen 0
badge

14 jaar

deze dealer verdient een pluim, hij had je makkelijk een rekening kunnen geven voor de r.wisser etc..
keurig.

cat.qatar 0

14 jaar

Als ik jou was, zou ik maar een taart gaan brengen naar deze dealer...
Toppie service !

mvg,
Hans

Hans4040 1315
badge vip badge

14 jaar

Tsss, dat van die taart was ook exact mijn plan... dus een goed idee!
Echter vanmorgen direkt weer een flink eind moeten rijden, dus nog niet van gekomen. Morgenvroeg dan maar.
Al met al idd topservice. Ten eerste dat ze direkt gingen kijken en zeker ook voor het antwoord dat de garagechef gaf op mijn vraag naar de faktuur....."die krijg je dit keer niet!"
Voorlopig stuur ik iedereen naar hem!


edit: vanmorgen is de taart bezorgd, men was blij verrast!

boxerpiloot 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.