Paar weken terug een 307 gekocht met een multiriem van nog geen 30K oud. Ziet eruit alsof ie al 200K zit. Vorige eigenaar zei dat ie de vorige riem "zomaar ineens" verloren was.
Poelies van airco en dynamo zijn heet. Riem lijkt niet lekker uit te lijnen met de krukaspoelie.
Nu heeft deze auto een gereviseerde compressor, nieuwe dynamo en recent een nieuwe distributieriem gehad, dus alles is al een keer los geweest. Heb een nieuwe riem en spanner liggen, die er sowieso op gaan zodra ik de kleppendeksels heb vervangen, maar in hoeverre is de boel te stellen? Naar mijn weten schroef je de boel op zijn plek en is er weinig te stellen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een touwtje over de poelies in dezelfde groef en er langs heen kijken waar het scheef loopt.
Er valt bij deze auto idd niks te stellen. Heb wel paar keer gezien dat de krukaspoelie niet goed zit(zit puntje aan de binnenkant) maar dan slingert ie. Dit kun je natuurlijk ff controleren.
Ik denk dat de spanner zijn beste tijd gehad. Dynamo en airco lijken in lijn met riem in de midden, op de krukaspoelie ligt de riem tegen de buitenrand. Spanner zit onder de motorolie en lijkt niet meer de jongste. Ik heb een factuur van 30K geleden van een losse riem liggen, is bij de eigenaar op de oprit vervangen.
Komend weekend de boel maar even los, 2 nieuwe kleppendeksels met pakkingen ipv het beunwerk met vloeibare pakking. Olie loopt nu aan 4 kanten langs het blok naar beneden.
Hopen dat de distributie nog droog is, anders mag die ook nogmaals. Gelukkig kan ik het zelf, maar het kost zoveel tijd.
3 weken
Bouten van de kleppendeksel met 8/9Nm vast zetten.
Als je hem te strak vast draait gaat hij weer lekken.
Oude spanner was op, spleet tussen de plaat en de spanner liep scheef en was 2x zo groot als bij de nieuwe. Rol zelf had ook speling op het lager.
Kleppendeksels was hard rubber met vloeibare pakking ertussen, beunwerk. Kwam er zonder enige moeite af, vloeibare pakking heeft dus ook niet gehecht aan de kop. Geen wonder dat het lek was.
2 weken
Das idd beunwerk.
Met nieuwe pakking heb je geen vloeibare pakking meer nodig.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 weken