Hallo collega's
Deze 106 heeft een probleem met het contactslot. De sleutel wilde niet meer uit het slot of draaien.
Met veel moeite sleutel er uit gekregen. Oorzaak bleek versleten slot, veertjes enz lagen deels los in het slot.
Noodreparatie verricht door sleutelcode uit slot te verwijderen zodat sleutel draaibaar is in het slot en de auto dus rijdbaar.
Dag later gaat de eigenaar op pad maar komt niet ver, 3 km. De auto slaat af hoewel gas word gegeven.
Startmotor draait traag. Bij het meten op de accu daalt de spanning tot 9V tijdens het starten. Na het laden van de accu zelfde resultaat.
Vervolgens accu vervangen. (oude was 5 a 6 jaar oud)
Vervolgens met nieuwe accu en startkabels proberen te starten, startmotor draait iets beter maar nog te traag, slechts een paar keer rond.
Motor slaat niet aan.
Kan dit probleem in het contactblok zitten door een verhoogde weerstant of is er een andere oorzaak?
Doorverbinden start= blauw + rood op slot of dik wit + dun wit geen beter resultaat.
Graag hoor ik jullie mening.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat de contactslot stuk is kan toeval zijn, zwaar draaiend startmotor daar kan de massa de oorzaak zijn,
dus controleer eerst de massakabels van de accu naar de frame en naar de motor.
succes. gr. abid
[quote=abid]dat de contactslot stuk is kan toeval zijn, zwaar draaiend startmotor daar kan de massa de oorzaak zijn,
dus controleer eerst de massakabels van de accu naar de frame en naar de motor.
succes. gr. abid[/quote]
Massa is goed. Accu naar auto naar motorblok.
Iemand die mij kan vertellen hoe de bedrading loopt vanaf het contactslot of een schema?
Zit er nog iets tussen voordat het de startmotor bereikt?
heb al wel eens een kabelbreuk meegemaakt, ontstekings module is al wel vervangen ?
(kabel zat in de hoofd kabelboom, erg prutsklus, dit was een voedingsdraad voor de injectie computer)
Een paar uurtjes verder maar het probleem is gevonden.
Het blijkt een gebroken steun van de BDP-sensor te zijn aan de bakzijde.
Waarschijnlijk is het uitblijven van een vonk dus compressie opbouw de oorzaak dat de startmotor het zo moeilijk heeft.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar