close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 407: niet meer aanslaan 407 2.2

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2 16_V Kat. (6D) (116kW) EW12J4(3FZ)

Heren en dames,

Zaterdag een P407 opgehaald bij klant welke niet meer wil aanslaan. Auto is rijdend weggezet met een aanhangwagen erachter en na ong een half uur wilde deze niet meer starten. Aanghanger afgekoppeld, maar geen verandering. Motor gaat wel rond.

Eerst uitgelezen (met Bosch KST550) en ik heb de volgende storingscodes:

P0076 onbekende fout
P0261 inspuitventiel cil 1 sluiting naar massa
P0264 inspuitventiel cil 2 sluiting naar massa
P0267 inspuitventiel cil 3 sluiting naar massa
P0270 inspuitventiel cil 4 sluiting naar massa
P0351 Bobine 1/4 plussluiting/ massasluiting/ onderbreking
P0352 Bobine 2/3 plussluiting/ massasluiting/ onderbreking
P0353 Bobine cil 3 plussluiting/ massasluiting/ onderbreking
P0354 Bobine cil 4 plussluiting/ massasluiting/ onderbreking
P0445 Brandstofverdamping regenereringsveniel kortsluiting

Als de foutcodes gewist worden komen deze vanzelf bij het starten er weer in (allemaal).
De auto had al een tijd af en toe een storing op de bobine, en liep dan ook even op 3 cilinders, maar deze ging er steeds vanzelf weer uit en de klant wilde dit nog niet gerepareerd hebben. Echter kwam deze storing de laatste tijd bijna niet meer voor.

Bekabeling is voor zover ik kan zien niet beschadigd, en nu heb ik de volgende vragen:

1. Worden de injectoren bekrachtigd door naar massa te schakelen bij deze auto?
2. Worden de bobines (ik neem aan dat er 4 bobines in het grote huis zitten) naar massa geschakeld op moment van ontsteken?
3. Iemand dit probleem mischien eerder bij de hand gehad, en is er een pasklare oplossing?
4. Ik heb geen schema's van deze auto en zou graag schema's krijgen/ kopen van de ontsteking (met pinbezettingen) en van de injectie, Zodat ik eens verder kan gaan meten.

Groeten,

Erik.

Ps. Ac tronics kan dit type computer niet controleren (Magneti Marelli IAW 6LP3.11) dus ik kan ook niet uitsluiten dat de computer stuk is.
Ps 2. Het is een automaat.
Ps 3. De auto staat nu in energie besparingsmodus (staat op display radio) ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar volgens het boekje gaat dit er pas af als de motor een keer gelopen heeft. Accu is trouwens goed.

Geplaatst door

02erik02 (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De voeding komt zowel voor injectoren als bobine uit de PSF1 = zekeringskast motorruimte via/over zekering F10 en de voeding voor de injectors komt uit de PSF1 op 28V zwarte stekker positie 4 (1 draad) en splitst zich in de kabelboom naar de 4 injectoren.
De voeding voor de bobine komt uit dezelfde 28V zwarte stekker (PSF1) op positie 2 en gaat naar aansluiting nummer 4 in de stekker op de bobine.

hans4074 0
badge

13 jaar

Bedankt voor Uw reactie,

Ga er morgenvroeg gelijk mee aan de gang, zekeringen had ik al gecontroleerd, maar als het goed is kan ik nu ook iets gaan meten.

Groeten Erik

02erik02 0
badge

13 jaar

Zekering 10 is spanningsloos, als ik hier nu een losse spanning op zet gaat de brandstofpomp lopen en wil ook de motor weer lopen. Hier moet het probleem dus zitten. Als ik met de computer het brandstofpomprelais los aanstuur hoor ik een van de ingegoten relais in de PFS1 klikken, de pomp gaat echter niet lopen/ zekering 1- blijst spanningsloos. Nu is mijn vraag; wat gebeurt er voor zekering 10? Moet het brandstofpomprelais (is dit ook het hoofdrelais?) zekering 10 van spanning voorzien en is er iets mis met dit relais, of zit er nog meer voor?

Groeten Erik.

02erik02 0
badge

13 jaar

In de PSF1 staat zekering F10 in verbinding met 2 inwendige relais RL3 en RL2
Onderweg in de PSF1 zit er nog een aftakking naar zekering F5, waar je dus vermoedelijk ook geen spanning op krijgt omdat dit de zekering is van/voor de brandstofpomp/tankvlotter.
Inwendig relais RL3 loopt nog via zekering F14 en relais RL2 loopt via inwendige elektronica in de PSF1.
Zo uit je verhaal op te maken is de PSF1 overleden. Een massaprobleem van de PSF1 kun je uitsluiten omdat je met losse spanning wel reactie hebt.

hans4074 0
badge

13 jaar

Hans,

Bedankt voor het meedenken, en het doorgeven van de schema's de zekeringkast vervangen en het probleem is opgelost!

Groeten Erik

02erik02 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.