Veel motor storingen. Na controle bleken twee gas injectoren defect te zijn. Alle 4 injectoren zijn vervangen. Hierna ook een grote beurt gekregen. Na een dag al weer motor storingen. De lambdasonde is vervangen. Na een dag wederom motorstoringen en zelfs lamp van airbag is gaan branden!?!? Daarbij blijft de koelfan draaien na het uitzetten van de motor, zelfs na een zeer korte rit.
Ik ben nu 1800,- euro verder en nog steeds is niet duidelijk wat er nu werkelijk mis is met de auto.
De auto heeft geen vermogen, gebruikt veel te veel brandstof, loopt onregelmatig ( noodloop ?? )
De codes die er nu uitstaan ( zelf uitgelezen ) zijn P0420, P2196, P0304 en P0172.
Mijn vermoeden ligt meer richting elektronica. Geen correcte massa, lekstroom of iets dergelijks.
De auto is een LPG G3 en heeft 280K km gereden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik ben bang dat je iig een defecte katalysator hebt, en een uitgerekte distributieketting. zou alles eens wissen , en op benzine gaan rijden en dan eens kijken wat er terugkomt. benzinesysteem moet eerst 100% in orde zijn alvorens in het lgg gebeuren te gaan zoeken.
Na het vervangen van injectoren en lambda sensor is het aan te bevelen een software update uit te voeren en aansluitend alle adapties doorlopen. Al diverse peugeots weer goed aan het lopen gekregen door deze procedure goed te doorlopen.
Controleer eerst wel even of er niet een benzine injector lekt. Dat zou namelijk ook goed kunnen bij deze foutcodes.
De injectoren zijn vervangen naar aanleiding van het slecht lopen van de auto.
Ik begreep wel dat ze een ander type moesten monteren omdat de oude niet meer leverbaar waren.
Dus ook een andere draadboom en is opnieuw ingelezen.
8 jaar
vervolg drama....
De kop moest gereviseerd worden. Toen de motor open las bleek het onderblok geheel versleten te zijn. Dus andere motor. ( 27000km ) Enige tijd goed gelopen. Daarna weer motorstoring. Op benzine rijd de auto perfect.
Naar een GFi officieel installatie bedrijf geweest. Nu blijkt weer dat inlaatspruitstuk defect is. Trekt valse lucht bij injector. En mogelijk ook verdamper defect.
In de afgelopen maanden geprobeerd dat bij de Peugeot dealer te verhalen.
Deze (grote peugeot dealer) kwam niet verder dan dat de auto altijd in opperste staat werd onderhouden.
Resume: Nieuwe motor, nieuwe injectoren, vele sensoren, andere katalysator, bekabeling, inlaatspruitstuk defect en mogelijk ook verdamper.
En dat voor een auto uit 2011 die 3.5 jaar oud was toen wij hem kochten.
Dat het achteraf een lesauto was geweest vond men niet nodig om te vertellen bij de verkoop. De auto was volgens hen toch perfect onderhouden en in topconditie.
Het is jammer dat voor dit soort dingen niet het zelfde geld als bij de verkoop van een huis. De verkoper is verantwoordelijk voor niet gemelde verborgen gebreken.
Dat zou voor de auto branche een enorme verbetering zijn.
7 jaar
door de laatste diagnose: defect inlaatspruitstuk, defect gasvulslang, en mogelijk defecte verdamper; kosten weer geraamd op 1700,- euro is de maat nu wel een beetje vol.
We hebben het afgelopen jaar aan reparaties al meer uitgegeven dan de aanschaf van deze auto.
Resulteert dus in het verwijderen van de gehele LPG installatie uit de auto.
Hij wil gewoon niet meer op gas en komt anders niet meer door de APK.
7 jaar
De dealer heeft nog geprobeerd om de negatieve review af te kopen. Zijn we niet op in gegaan. Een ouderwets, maar zeer waar spreekwoord zegt: eerlijkheid duurt het langst.
De gasinstallatie is verwijderd en vandaag gekeurd bij de RDW.
De auto rijdt prima op benzine en kan hopelijk nog jaren mee.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar