👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo, sinds kort heb ik gemerkt toen ik in mijn reservoire van koelvloeistof keek dat er olie inzat, ook tijdens het rijde gaat de temperatuurmeter hoger dan 90 graden maar deze zakt dan terug naar 90 graden bij het vertragen. Kan dat dat mijn koppakking het dan begeven heeft? en wat kunt je er best tege doen?? Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
christof, De olie kan op verschillende manieren in het koelsysteem terecht zijn gekomen.
Als men b.v. de cilinderkop eraf heeft gehad, en men is niet zorgvuldig te werk gegaan kan er een hoeveelheid motorolie in het koelsysteem zijn achtergebleven.
Grondig spoelen met sodawater (bij stilstaande motor) is dan de oplossing. Goed naspoelen met schoon water en dan vullen met nieuwe koelvloeistof en daarna ontluchten.
In het cilinderblok bevindt zich een oliekanaal welke door de koppakking heen naar de cilinderkop gaat. Omdat op dat oliekanaal de druk van de oliepomp staat, kan bij een ondeugdelijke afdichting van de cilinderkoppakking de olie van daar naar een waterkanaal geperst worden. Ook bij peugeot komt dat best vaak voor. Je zult dan een nieuwe pakking moeten plaatsen, nadat je je ervan hebt overtuigd dat de nieuwe pakking de zaak boed af kan gaan dichten.
ahzo merci ik zal nog kijken wat ik eraan ga doen
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar