Onlangs is de buis tussen het luchtfilter en de turbo vervangen. Deze was gescheurt aan een lasnaad en vettig aan de buitenkant. Nu een 3 tal weken verder zit de buis opnieuw onder de olie. (komt er volgens mijin via de carterventilatie en lekt zo langs de naden van de buis naar buiten) Kan dit wijzen op een te hoge carterdruk of is dit een normaal verschijnsel. De auto heeft 15.000km en loopt voor de rest prima, enkel het verbruik isnog wat aan de hoge kant, ~ 6.6L/100km, olie verbruik is weinig of niets. Wie heeft dit probleem nog vast gesteld bij dit type van motor?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zoals je al had gezien heb ik dus hetzelfde probleem vastgesteld aan mijn HDI. De mijne is alleen al 3 jaar en pas sinds een half jaar vettig op de pakkingen en onder aan de turbo. Mijn dealer zegt dat ie het nog nooit eerder heeft gezien. En net als bij jou is de carterdruk niet merkbaar hoog. Morgen voor nieuwe olie heen, ik zal hem er nogmaals om aanschieten. Gezien het feit dat de mijne op de nominatie staat voor inruil maak ik me er niet al te druk meer om. Zou je een soort gaasje / filter voor het "enorme" gat zetten, dan denk ik dat het al een stuk beter gaat. Ik heb al elders op deze site gelezen dat bepaalde auto's (ik meen ook VW) een soort klepje in deze buis hebben zitten (direkt aan het klepdeksel) en zonder dit klepje zuigen ze zo 1 liter per 1000km aan. misschien is dit wel een oplossing. Mijn grootste zorg is de inwendige vervuiling van de turbo en de egr klep. dat moet vroeg of laat problemen geven lijkt me.
Ik ben benieuwd naar wat jou dealer te melden heeft. succes
Gezien de afleveringsdatum zou ik zeggen.Terug naar de dealer voor een oplossing of een antwoord.
Heb onlangs contact gehad met een technischexpert van een citroen garage in de buurt.
Zijn antwoord: ik heb dit bijna bij alle HDI's al gezien. Een duidelijker antwoord op een eventueel onderliggend probleem kon hij ook niet geven. De olie zou kunnen afkomstig zijn van de turbo. Volgens mijn mening komt die via de carterventilatie in de luchtbuis.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar