Mijn Peugeot Parner 2.0 HDI heeft het volgende probleem:
In alle versnellingen gaat de motor bij een konstant toerental van ongeveer 1900 omw/min stukkelen. Als je iets onder of boven dit toerental gaat zitten is het probleem over.
Als je vlot door dit toerental heen gaat merk je niets.
Verder loopt de motor prima en ook is het brandstof verbruik
van gem. 1:17 prima.
Als je de computer uitleest geeft hij geen storingsmelding.
Ook met de diagnose apparatuur aangesloten en rijden met 1900 omw/min geeft geen enkele indikatie.
De garage heeft de inspuitcomputer al een keer gereset en ook
al twee keer de nieuwste software geladen. Het probleem lijkt
dan over maar het is net als of je langer rijd het probleem weer terug komt. Ook is de brandstoftank, brandstoffilter en brandstofpomp al vervangen.
Wie weet een oplossing ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
voor zover ik er verstand van denk te hebben lijkt het mij te maken te hebben met de uitlaatgas recirkulatie kortweg U.G.R. vraag eens of ze dat uit zetten en ook het dichtgaan van de smoorklep. Is het dan over dan komt het dus door de milieumaatregelen en als alles verder goed werkt dan is het dus standaart ingebouwd en zul je er mee moeten leren leven.
Vacuum slang aan de onderzijde van de U.G.R. (Groen doosje in het midden, op inlaatbuis gemonteerd) losnemen en rubberen slang afkoppelen. Zo blijft de klep constant open , dus verse lucht i.p.v. uitlaatgassen.
Probleem opgelost !
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar