close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: olie verlies

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 8v

Hallo,

Wanneer ik volgas rijdt verlies ik alle olie, deze sijpelt tussen de versnellingsbak en moter uit.
Het komt van de keerring van het moter departement, dit weet ik zeker omdat de de ringen heb laten vervangen.
Ik kreeg de boodschap dat ik het wat rustiger aan moest doen daar het een oude auto is met veel km's (240.000)
Nu lekt het dus niet meer maar ik durf niet hard meer terijden en dat is een tijd rovende zaak daar ik veel km's maak.

Nu zouden het twee dingen kunnen zijn (denk ik), het carter ventilatie kanaal maar ik weet deze niet tevinden, dus dit is vraag 1
of, De zuiger veren zijn versleten?

Wie kan me helpen of wie weet misschien andere oorzaken?

Groeten Wibo.

Geplaatst door

wibo 306 cabrio 1800 8v (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

wat was er met de vorige keerring was die eruitgeschoten, gescheurd, vervormd, ?

gr nathanael

autostylen.nl 0
badge

14 jaar

De vorige keerring was gescheurd en het veertje was uit het kunstof.
Zoals ik al vermelde ik reed erg hard en er kwam een geluid dat leek op vrrrrrrrrrrrrrrrt op het zelfde toerental als de moter liep.
(moeilijk te omschrijven op papier.)

groet, wibo

Misschien is het ook interesant tevermelden dat de moter onregelmatig stationair draait, nl tussen 700 en 1000 tpm en dit gebeurd als volgt, het toerental komt op en gaat (Alsof iemand met het gas pedaal speelt)

kan te veel carteventilatie zijn

autostylen.nl 0
badge

14 jaar

Weetje misschien ook waar het carterventilatie kanaal zich bevindt bij dit type motor?
Dan kan ik dit eens nagaan of hebje een ander idee?

de carterventilatie gaat via de oliekanalen in het motorblok naar boven in het kleppengedeelte of via een slang met een potje die direct aan het carter verbonden naar het inlaatspruitstuk meestal zit deze pot aan de achterkant van de motor.

ik heb zelf bij peugeot gewerkt maar ik heb dit type daarmee bedoel ik 1800cc niet vaak onder handen gehad.

was de garage waar de keerring vervangen is nog andere dingen opgemerkt wat met de motor en of krukas te maken had?

gr, nathanael

autostylen.nl 0
badge

14 jaar

Deze garage kon mij verder niet veel mededelen omdat ze yugoslavisch spreken en dat heb ik niet geheel onder de knie
In gebrekkig duits vertelde ze me dat het een oude auto betrof met veel km's en dat ik daar een beetje rekening mee moest houden!
Dit was overigens officiel garage van Peugeot.
Verder was de motor goed. Niets over de krukas of over de motor verder.

Maar als ik weer harder wil als 160-170 hoor ik het zelfde geluid weer en begint het lekken ook weer, daarom dacht ik zelf misschien de zuiger veren en anders het carter ventilatie kanaal. (het lekken stopte daarna ook weer)

Dus je begrijpt ik wil het graag repareren want de duitse bahnen zijn erg lang!

Dankje wel voor deze vele reacties van jou, ik hoop eruit te komen. :)

Morgen ga ik kijken of ik het ventilatie kanaal kan vinden en deze zal ik dan reinigen, misschien helpt het? Want ik denk zeker teweten dat de druk te hoog is want ook de olie vuldop is nat van de olie.

Nogmaals thanx ik laat het horen of het helpt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.