Het gaat over mijn 206 1.4 HDI van januari 2003.
Als ik het contact aanzet, dan brand het (rode)
oliedruk lampje niet, terwijl dat volgens mij wel zou
moeten. bij al mijn vorige autos
die ik gehad heb brand dat lampje wel.
Het lijkt me ook vrij logisch dat hij op contact gaat
branden, want op het moment dat het contact wel aan
staat, maar de motor nog niet gestart is, is er
uiteraard nog geen oliedruk opgebouwd. dus zou het
lampje dat aan moeten geven. zo heb je gelijk een
controle dat het lampje en/of de oliedruk sensor
werkt.
Volgens mijn dealer gaat het lampje pas branden als er
echt wat aan de hand is, en gaat dan ook de rode
"STOP" lamp branden.
(die gaat nu ook niet aan als de
auto op contact gezet word, dus heb je ook hierbij
geen
controle of het lampje zowiezo wel werkt).
Het lijkt me voor het voorkomen van (vervolg) schade
belangrijk dat deze controles goed werken als de
oliedruk wegvalt. Ik heb nu mijn twijfels over het
goed functioneren ervan.
Wat vinden jullie hiervan?
2e vraag: Hoe tap je het (condens) water af uit het dieselfilter van bovengenoemde auto?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lampjes gaan inderdaad pas branden als er echt iets aan de hand is. aan de zijkant van het filterhuis(tussen filter en accu) bevindt zich eventueel een aftapnippel. Wel iedere 60000km je filterhuis vervangen.
is dat filterhuis compleet te vervangen? of moet je het filter uit elkaar halen?
gr. peter
19 jaar
filter wordt geleverd in compleet huis met voorverwarming erin.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar