Sinds 3 maanden (2000 km) is het volgende probleem (3x) opgetreden.
Als de motor goed op bedrijfstemperatuur is gaat plotseling het olie-verklikkerlampje branden en gaat "stop" knipperen met als melding in display "te laag oliepeil". Na het klimmen in de toeren of het afremmen, bijvoorbeeld file op snelweg treedt de klacht op.
Na het peilen is er niets aan de hand. Voldoende olie, geen lekkages of olieverbruik.
Motor loopt ook normaal. Geen bijzondere geluiden. Computer geeft ook de maximale blokjes olie weer.
De dealer heeft recent de volgende dingen vervangen.
- Sensor
- Ander oliefilter
- Oliepomp
Voor de klachten vervangen:
Mot man computer
Inspuitcomputer
Oliedrukmeter
Na het plaatsen van een andere oliepomp loopt ineens de koelwatermeter iets meer op. Vooral in de file. Maar daarna weer keurig naar het oude niveau. Hier had ik voorheen geen last van. Heeft dit er iets mee te maken?
Klacht oliedruklampje na vervanging oliepomp weg.
Klacht gisteren veel erger lampje blijft nu constant branden.
Staat bij de dealer. Deze weet het even niet. Wil motor gaan demonteren.
Heeft iemand een suggestie? Stilstaan op vluchtstrook en weggesleept worden is ook geen pretje :-(
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat is nou de klacht? melding te laag oliepeil of te lage oliedruk.
Melding is te laag oliepeil!
14 jaar
Is de cilinderkop er toevallig afgeweest? Het lijkt erop alsof er teveel olie naar boven (in de kop) wordt gevoerd, óf juiste te weinig retour uit kop terug kan komen. Verstopping van een oliekanaal?
Die is er 15.000 km geleden afgegaan i.v.m. nieuwe kleppen. Auto pas 10.000 km in mijn bezit. Daarna af en toe een piepsignaal signaal gehoord (verder geen signaleringen). Daar kon de nieuwe dealer in eerste instantie niets mee. Om de twee a drie weken een keer een piepje. Na nieuwe oliepomp was dit ook verholpen. Update 27-2-2010. De nokkenas zou een beschadiging kunnen hebben? Wat gaat dat kosten? De dealer loopt eerst de andere zaken nog eens door die al eerder opgepakt (vervangen) zijn.
Ideeën zijn welkom.
14 jaar
We hebben het 1 keer mee gemaakt met een ET3J4 = 1400 16V dat na reparatie aan de cil.kop, dus de,-en montage van cil.kop, de klant nadien terug kwam met melding oliedruk te laag. Dit probleem moet hier ook nog ergens op het forum staan. Dat bleek uiteindelijk door beschadigde nokkenas lagerkappen te zijn gekomen doordat waarschijnlijk(?) verzuimt is de lagerkappen te voorzien van olie vóór monteren. De beschadigingen waren amper te zien, maar blijkbaar net genoeg. Oplossing: een andere cil. kop.
Maar dat was dus een andere foutmelding dan bij jouw op dit moment.
Ben benieuwd wat de oorzaak is, maar zou me niet verbazen als dit toch een gevolg is van de cil.kop reparatie destijds.
Even een update: Nokkenas heeft schade opgelopen en ook overige delen van de motor. Optie ruilmotor. Kosten totaal 2100,- euro. Slik, het is niet anders.
Dank voor jullie antwoorden.
14 jaar
Auw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar