Peugeot 307: Olielek achter vliegwiel

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000

De motor lekt olie achter vliegwiel. Waarschijnlijk de keerring lek. Het betreft een automaat dus de bak verwijderen. Wie heeft ervaring met het losdraaien van de koppelomvormer. Moet daarvoor carter los of via het gat van de startmotor? Ik kan geen losse plaat vinden die na demontage toegang geeft tot de bouten van de koppelomvormer .

Automotive!

Geplaatst door Automotive! (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

harry4203 (435) PRO, 8 jaar geleden

via startmotor

wkhoek (0) PRO, 8 jaar geleden

En waarschijnlijk is de stop los die achter het vliegwiel in het motorblok zit

Automotive! (0) PRO, 8 jaar geleden

Ging niet via startmotor! Moeren koppelomvormer via gat boven aandrijfas los draaien. Het gat waar timing gereedschap wordt aangebracht voor distributieriem te vervangen.
Inderdaad was de plug in motorblok los! Keerring toch maar vervangen. Wat een werk voor zo'n losse plug!

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.