close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Voorveren vervangen 307 1.6 benzine

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Bij de apk kwam men erachter dat me linker voorveer gebroken is.
De nieuwe veren heb ik al in huis.

Wat moet ik loshalen om de veer (+demper) te vervangen?
Nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt voor de tips en tricks

Geplaatst door

marcel6981 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Veerpoot démonteren. Daarna met goed gereedschap de veer samendrukken totdat deze los van de schotel komt. Dan bovenste moer verwijderen.
Monteren in omgekeerde volgorde.

Let op; als je dit nooit gedaan hebt, als er geen goed gereedschap gebruikt wordt, en er niet oordeelkundig ermee wordt omgegaan, dan (in het gunstigste geval) eet je voorlopig alleen maar vloeibaar. !!!

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

De veerpoot zit bij de fusee met 2 bouten en boven? Moet ik de bout onder de motorkap/raam plastic kap losdraaien?

marcel6981 0

9 jaar

Zoals er al gewaarschuwd is , heb je het gereedschap en de kennis in huis ?
Veerpoot aan de bovenzijde eerst los maken van de carrosserie , dan de veer inspannen met een goede veren tang en dan pas de centrale moer.
Maar misschien beter even laten doen.
Dit zijn goed bedoelde adviezen , ontstaan door de vraagstelling.

Basis kennis en goede veerklemmen zijn aanwezig.
Echter bij de auto waar ik het tot nu toe gedaan heb, zaten er 2 bouten aan de demper bij de fusee een moest je in de motorruimte 3 boutjes/moeren los draaien om de demper met veer te verwijderen.
Hierna kon ik dan de veer op een werkbank aanspannen en verwijderen.

Nu had ik snel gekeken bij de Peugeot en zag ik in de motorruimte alleen de centrale moer zitten, alsof je de veer en demper niet in zijn geheel kan verwijderen, en je de veer al moet aanspannen in de wielkast.

marcel6981 0

9 jaar

En bijvoorbeeld bij me vorige auto( Volvo s60) moesten ook de aandrijfassen enz los om de demper er tussen uit te krijgen.

marcel6981 0

9 jaar

Dan de centrale moer los maken en dan zit daar onder nog een moer onder die bovenste veerschotel op zijn plek houd.
Deze pas los draaien als de veer in gespannen is.

Dus als ik het goed begrijp. Maak ik in de motorruimte de centrale moer los en dan kan de veer+demper van de auto gehaald worden en zit er daaronder nog een moer die de veer op de demper houd.
2 moeren op 1 Schroefdraad

marcel6981 0

9 jaar

Inderdaad , kijk maar in het gat als de bovenste er af is , de bovenste los draaien als de auto nog op zijn wielen staat , dan valt de boel niet naar beneden en mocht er toch iets fout gaan , de 2e moer bv mee los draaien is er nog niets aan de hand.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.