Hallo,
Ik heb een 307SW 2.0 Hdi 136pk, als ik een stukje gereden heb en dan stilsta komt er via de ventilatierooosters een olielucht naar binnen(verbrande olie of uitlaatgassen? ). Een keer kwam er rook onder de motorkap vandaan. Tevens schokt de auto als ik constant rond de ongeveer 1500 toeren rij en geeft de boordcomp een verbruik aan van ongeveer 1 op 17 maar in werkelijkheid verbruikt hij ongeveer 1 op 10. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en of het met elkaar te maken kan hebben?
Jos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou eerst eens onder de kap kijken of er daar geen lekkage is ook de carterventilatie slangen controleren.
groetjes jan.
Heb afgelopen jaar precies hetzelfde gehad. Rook onder de motorkap en een olielucht binnen. Was in eerste instantie niet te traceren waar de lucht vandaan kwam. Bleek dat er één van de injectoren (!?) defect was. Weet de exacte benaming niet meer. Nu inmiddels ook nog en defecte turbo. Auto is net 5 jaar oud.
14 jaar
Carter ventilatie kan inderdaat en tevens denk ik dat het egr systeem ergens lekt. Het schokken bij 1500 toeren is een beetje een produkt eigenschap maar kan ook gedeeltelijk veroorzaakt worden door een slecht functionerend of lek egr systeem. Verder kan het roetfilter verstopt zitten of ernstig vervuild zijn, tijdens het rijden wordt hij af en toe geregenereerd wat een behoorlijke temperatuur verhooging van het gehele uitlaatsysteem met zich meebrengt. 1 op 10 is wel erg veel voor deze auto
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar