De onderhoudsindicator geeft aan dat er bijna onderhoud aan ze te komen. Kun je dit resetten en hoe doe je dit. Ik doe namelijk het onderhoud zelf.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1 contact uit
2 rechter knopje ingedrukt houden op instr. paneel.
3 contact aan (knopje ingedrukt houden)
4 nu begint er een tellertje terug te tellenvan vanaf 10 ( nog altijd knopje ingedrukt houden)
5 wanneer er =0 komt te staan kun je het knopje los laten, en het contact uit zetten
6 wanneer je dan weer contact aan zet moet er 20.000 (diesel), of 30.000 (benzine) komen te staan
Hiermee moet het lukken, succes
Marcel
Kan je ook de interval veranderen?
Nu is dat 20000km bij mijn 307, kan je dat ook op 10.000 of 15.000km zetten.
18 jaar
Weet iemand ook wat een smeerbeurt kost in een peugeot garage?
En ook wat een grote beurt kost (olie, alle filters, enz).
En wat word er bij een grote beurt gedaan, word dan de foutcodes opgevraagd, en zonodig software vervangen naar nieuwste versie enz.
18 jaar
Bij een 307 kun je de interval niet zelf veranderen, dan kan alleen de dealer, via de diagnose apperatuur.
Even uitleg over het onderhoud volgens peugeot:
Het is verdeeld over A-beurten en C-beurten. A is klein, en C is groot onderhoud
Een
C- beurt is om de 60.000 km, alles daartussen is A-beurt.
Jou 307 met 2 l HDI, ik neem aan 90 of 110 pk moet dus om de 20.000 km een beut hebben (aangezien je interval van 20.000). Mocht je nou de nieuwe 2 l 16V HDI hebben, dan om de 30.000 km.
Weet niet wat het bouwjaar is???
Verder dacht ik dat een A beurt 98 euro kost (pakketprijs) en een C-beurt 289 euro (pakketprijs)
Sla je hier niet op vast, kan een paar tientjes langs zitten. Hier komt zowieso nog een olietoeslag op
Verder met je in de gaten houden dat de distributieriem bij 160.000 km vervangen moet worden, of advies na 5 jaar
Wat gedaan bij A-beurt: verlichting en wissers/sproeiers cecontroleert, evt vervangen
olie en oliefilter vervangen/ververst.
andere vloeistoffen op niveau gebracht
Banden gecontroleert (profiel) + banden op spanning gebracht
Remblokken en schijven voor+achter gecontroleert
Globale controle onderzijde, zoals uitlaat en stabilisator stangen
Interieurfilter controleren/vervangen
Bij een C-beurt: zoals A- beurt +
luchtfilter vervangen
brandstoffilter vervangen
interieurfilter vervangen
bougies vervangen (benzine)
Wielen op spelingen gecontroleerd
Wiellagers gecontroleerd
wielophanging op speling en beschadiging gecontroleerd
Remmen gereinigd, en ingevet (wielen verwijderd)
deuren e.d. gesmeerd
Storingsgeheugen van diverse systemen uitgelezen
Bij klachten, en geen storingen zal er geprobeerd worden om te herprogrammeren ( BSI, motor EBE, autom. versnellingsbak)
Hoop U verder geholpen te hebben, bij vragen hoor ik ut wel!
Let op, de prijzen die Amplifier noemt zijn de Nederlandse prijzen. In Belgie kan dit anders zijn.
Bedankt voor de inlichtingen amplifier en 306 cabrio.
Groeten van Sus
18 jaar
kijk ook eens op www.nextech-europe.nl
Zie hier de oplossing voor o.a. dit probleem.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar