Beste allemaal,
Ik kamp al enige tijd met een lastig probleem. Mijn auto heeft een storing die lastig te vinden is.
De storing heeft betrekking met het koelsysteem, de koelvloeistof indicatie in de auto geeft soms uit het niets “oververhit” aan. Terwijl de auto koud is.
Je zou denken, nieuwe temp sensor erin en klaar! Dit is ook wat we gedaan hebben. Nieuwe sensor erin, wagen laten warm worden, en de koelven ging keurig draaien bij +- 90 graden. Dit is ook wat de auto aangaf.
Maar goed, na enkele km schoot de indicatie weer het rood in met het stop lampje aan. Auto uitgelezen en geen foutmeldingen op de OBD.
Het lijkt dus op een foutief signaal. Op advies de stekkers achter het dashboard losgehaald en schoongemaakt met contact spray. Helaas mocht dit ook niet baten.
Zijn er mensen met dit probleem? Die wellicht andere ervaringen hebben.
Ik hoor het graag, en alvast bedankt!
Groetjes,
Roy
Eerste autotechnicus
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bedrading , was de oude sensor lek dan kan er kvs via de bedrading naar de ecu getrokken zijn.
Kvs sensor was niet lek. Het zou kunnen maar lijkt me sterk. Wel bedankt!
Beschadigde bedrading die tegen massa aankomt..?
Misschien de draad van de sensor een kale plek tegen het motorblok..?
Valt inderdaad te proberen! Heeft er iemand toevallig een elektrisch schema?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar