close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: P0234 + oplossing

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 Hdif

in het verleden al eens als probleem aangemeld en toen nooit opgelost (lees: nooit op laten lossen ivm beloofd kosten +€1000)
kwam in het kort hier op neer.
Bij 100 km p/uur op de cruise control, ging de auto in noodloop als er meer vermogen nodig was. Bijvoorbeeld lichte stijging in de weg. Melding was anti vervuilingseenheid defect en uitgelezen storing was P0234 (turbodruk te hoog, meetwaarde wijkt af van richtwaarde)

Recent is het vacuum systeem getest en is vastgesteld dat de swirlklep niet goed meer sloot. Gevolg was niet goed functionerend vacuum systeem waardoor de turbodruk te hoog werd.

Oplossing: klep is afgesloten. (volgens peugeot monteur niet noodzakelijk voor een goed functionerende auto) koste ongeveer anderhalf uur incl. uitlezen en testen.

Resultaat: auto rijdt weer als vanouds, motor loopt mooi rustig, brandstofverbruik is weer op fabrieksopgave en motor slaat weer normaal aan.

op naar de 400.000 km! ;-)

Geplaatst door

Mart76 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bedankt..

Hans4040 1320
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.