Klacht is een brandend storingslampje bij fel optrekken. Dan uitlezen geeft code P0238 iets met laaddrukregeling. Ook waren er 2 lekkende verstuivers en die hebben we losgehaald en de koperringetjes uitgegloeid, waarna deze lekkage over was, maar de storing telkens terugkomt bij fel optrekken.
Weet iemand hier iets van? De inlaatdruksensor reageert goed op het vacuumzuigen volgens de data uitlezing, maar de turbodruk blijft te lang te hoog na fel optrekken.
We twijfelen zelf aan het turboregelventiel (die de vacuumklep van de turbo bedient), maar komt dit vaker voor en is dit eenvoudig te testen misschien?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P0238 - Turbocharger/Supercharger Boost Sensor "A" Circuit High
Te hoge spanning op het signaal van de map-sensor, mogelijk kortsluiting.
Was ook toch iets in de omschrijving van laaddruksensor - kortsluiting naar plus oid. Maar gaan morgen eens meten / vacuum checken.
[url=http://img687.imageshack.us/i/dsc00067ll...][img]http://img687.imageshack.us/img687/782/d...[/img][/url]
Deze klep is stukgegaan door dat de grote bruine aansluiting waar een slangetje op zit aangesloten - die boven de verstuivers uitkomt - diesel aangezogen heeft.
[url=http://img687.imageshack.us/i/dsc00066l....][img]http://img687.imageshack.us/img687/6989/...[/img][/url]
Hier de vacuumslang (met filterdopje), waardoor diesel, dat langs de verstuivers lekte, werd aangezogen. Gevolg dat dit in de elektroklep terechtkwam en deze niet goed meer funktioneerde en de foutkode genereerde.
Nieuwe elektroklep gemonteerd en probleem opgelost.
Bedankt voor de oplossing, weer wat geleerd.
P0238 zie je overigens wel vaker bij dit merk, id meestal iets met de turbodruk.
Maar van deze klep (door diesel) dat wist ik nog niet.
Oiram
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar