Peugeot 307: p0480

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

koelvin draait wel op hoge stand en met de airco wat moet er vervangen worden

robertsneller

Geplaatst door robertsneller (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

robertsneller (0), 4 jaar geleden

Foto van de storing

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

k'Denk dat de weerstand in het front defect is of 1 van de 2 relais in het front. Even de relais omwisselen en kijken wat er dan gebeurt.

robertsneller (0), 4 jaar geleden

top ga er na kijken dan ben ik van alle storingen af

robertsneller (0), 4 jaar geleden

helaas was dat niet de oplossing alles vervangen en niet verholpen

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Heb je de mogelijkheid de koelfan aan te sturen met je diagnoseapparaat, of is je diagnoseapparaat alleen om storingen uit te lezen? Gezien de opgeloste storingen op de voorverwarming lambda's......heb je toevallig ook al in de andere stekkers van de EBE gekeken (verbogen pennetjes), want de koelfan + regeling komt ook uit de EBE, maar dan via de 48 voudige bruine EBE stekker.
Verder zitten er voor in het front onderaan nog 2 doorverbind-stekkers. Heb je die gecontroleerd? Geen draad daar beschadigd op de rand van het onderste dwarsbalkje?

robertsneller (0), 4 jaar geleden

Nee ik kan alleen storingen zien bedrading door gemeten op draad breuk niks te vinden de hoge van slaat wel aan bij 100 a 110 graden

robertsneller (0), 4 jaar geleden

Hij geeft nu ook p0118 aan en er stop knippert

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

De P codes kan ik niet herleiden op chassisnummer, dus k weet de echte betekenis/beschrijving ook niet. Heb je de stekkerpennetjes in de EBE ook nog gecontroleerd?

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

P0118 - koelvloeistoftemperatuursensor signaal is te hoog
Aangezien het een NTC sensor betreft is de gemeten temperatuur dan veel te laag (-40 graden Celsius of daaromtrent).

Deze foutmelding krijg je ook bij een onderbroken circuit. Heb je iets per ongeluk losgetrokken?

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Of de sensor is defect waardoor de EBE een te hoge temperatuur "ziet" en gelijk de hoge snelheid aanstuurt en de lage snelheid onder normale omstandigheden wellicht gewoon werkt.
T zou handig zijn om de afgegeven waarde van de temperatuur sensor middels meting gegevens te controleren.

robertsneller (0), 4 jaar geleden

Heb de sensors vervangen er komt 4,8 volt uit de ebe

robertsneller (0), 4 jaar geleden

Dees geeft hij ook aan heb de bedrading na gemeten

robertsneller (0), 4 jaar geleden

zou het ook uit de ebe kunnen komen dat hij schade heeft opgelopen van de vorige storing dat de pennen krom waren dat hij daar van schade heeft opgelopen

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Ik durf er even geen zinnig woord meer over te zeggen, maar ik begin wel steeds meer te geloven dat het met de temperatuur te maken heeft, dus dat de koelfan gewoon in orde is, maar dat de info over het inschakelen hoge of lage snelheid niet oké is. Wij (dealer) hebben met onze diagnose apparatuur meer mogelijkheden om dit te testen/ te controleren.

robertsneller (0), 4 jaar geleden

opgelost andere ebe er in en hij doet het weer daar bij moest ook de zekeringkast in de auto vervangen worden nu doet alleen me ac en achter ruit verwarming het niet zekeringkast valeo bsi gox-00 wie heeft hier een schema van

robertsneller (0), 4 jaar geleden

Alleen de airco schakelt niet in

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.