koelvin draait wel op hoge stand en met de airco wat moet er vervangen worden
Geplaatst door robertsneller (0) , lid sinds 5 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 Reacties
robertsneller (0), 4 jaar geleden
Foto van de storing
hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden
k'Denk dat de weerstand in het front defect is of 1 van de 2 relais in het front. Even de relais omwisselen en kijken wat er dan gebeurt.
robertsneller (0), 4 jaar geleden
top ga er na kijken dan ben ik van alle storingen af
robertsneller (0), 4 jaar geleden
helaas was dat niet de oplossing alles vervangen en niet verholpen
hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden
Heb je de mogelijkheid de koelfan aan te sturen met je diagnoseapparaat, of is je diagnoseapparaat alleen om storingen uit te lezen? Gezien de opgeloste storingen op de voorverwarming lambda's......heb je toevallig ook al in de andere stekkers van de EBE gekeken (verbogen pennetjes), want de koelfan + regeling komt ook uit de EBE, maar dan via de 48 voudige bruine EBE stekker.
Verder zitten er voor in het front onderaan nog 2 doorverbind-stekkers. Heb je die gecontroleerd? Geen draad daar beschadigd op de rand van het onderste dwarsbalkje?
robertsneller (0), 4 jaar geleden
Nee ik kan alleen storingen zien bedrading door gemeten op draad breuk niks te vinden de hoge van slaat wel aan bij 100 a 110 graden
robertsneller (0), 4 jaar geleden
Hij geeft nu ook p0118 aan en er stop knippert
hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden
De P codes kan ik niet herleiden op chassisnummer, dus k weet de echte betekenis/beschrijving ook niet. Heb je de stekkerpennetjes in de EBE ook nog gecontroleerd?
oldford (0) PRO, 4 jaar geleden
P0118 - koelvloeistoftemperatuursensor signaal is te hoog
Aangezien het een NTC sensor betreft is de gemeten temperatuur dan veel te laag (-40 graden Celsius of daaromtrent).
Deze foutmelding krijg je ook bij een onderbroken circuit. Heb je iets per ongeluk losgetrokken?
hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden
Of de sensor is defect waardoor de EBE een te hoge temperatuur "ziet" en gelijk de hoge snelheid aanstuurt en de lage snelheid onder normale omstandigheden wellicht gewoon werkt.
T zou handig zijn om de afgegeven waarde van de temperatuur sensor middels meting gegevens te controleren.
robertsneller (0), 4 jaar geleden
Heb de sensors vervangen er komt 4,8 volt uit de ebe
robertsneller (0), 4 jaar geleden
Dees geeft hij ook aan heb de bedrading na gemeten
robertsneller (0), 4 jaar geleden
zou het ook uit de ebe kunnen komen dat hij schade heeft opgelopen van de vorige storing dat de pennen krom waren dat hij daar van schade heeft opgelopen
hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden
Ik durf er even geen zinnig woord meer over te zeggen, maar ik begin wel steeds meer te geloven dat het met de temperatuur te maken heeft, dus dat de koelfan gewoon in orde is, maar dat de info over het inschakelen hoge of lage snelheid niet oké is. Wij (dealer) hebben met onze diagnose apparatuur meer mogelijkheden om dit te testen/ te controleren.
robertsneller (0), 4 jaar geleden
opgelost andere ebe er in en hij doet het weer daar bij moest ook de zekeringkast in de auto vervangen worden nu doet alleen me ac en achter ruit verwarming het niet zekeringkast valeo bsi gox-00 wie heeft hier een schema van
robertsneller (0), 4 jaar geleden
Alleen de airco schakelt niet in