close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: pakking van de koppeling

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3000 V6

hey, mijn koppeling van mijn 406 pakt veel later om te vertrekken. Ik moet de embrayage pedaal bijna volledig loslaten eer dat hij begint te rijden. Kan je die niet regelen dat hij wat eerder pakt om te vertrekken.?

Ik heb van een vriend gehoord dat die niet regelbaar is, en dat die naargelang u koppeling versleten is, uw pedaal later reageert. Dus veel hoger reageert. is dit zo?

mvg lion

Geplaatst door

lionkadir (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ja dat klopt dus het ziet er naar uit dat je binnen kort aan een nieuwe koppeling toe bent.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

weet u soms hoeveel uren werk hieraan de garages aanrekenen? Of een idee van wat dit kost aan arbeid zonder de stukken bijgerekend. grtz

lionkadir 0

12 jaar

nee dat durf ik niet tezeggen het is een 6 cilinder dus vermoed dat het een aardig klusje is.
maar doe gewoon een prijs opgaaf.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

weet er iemand of ik met een dubbelmassavliegwiel zit of niet? op internet vind ik twee soorten koppeling, ene 242 mm diameter, en een andere 240 mm diameter voor dubbelmassavliegwiel staat er op. Welke past bij mijn auto, of is allebeide goed? Maak die 2 mm zoveel verschil? Dank u vr reacties

lionkadir 0

12 jaar

Bij het vervangen van de koppeling, ben ik beter dat ik de druklager ook vervang? Gaat die wel vaak stuk? Wa ist best aangeraden volgens jullie ervaringen?

lionkadir 0

12 jaar

Ja ook vervangen en geleidebus ook na (laten) kijken.

pieterp9094 0
badge

12 jaar

Je wil de koppeling al op voorhand gaan vervangen terwijl die nog niet slipt?.
Alleen omdat tie hoog aangrijpt?.
Ik zou de koppeling pas gaan vervangen als tie gaat slippen,dat lijkt me vroeg genoeg.

primera p11 0

12 jaar

dag primera, wat bedoelt u juist met slippen aub? Ik ging de koppeling late vervangen omdat die veel te laat aanpakt, kmoe de embreyyage pedaal bijna volledig loslaten eer dat hij begint te rijden. Ik versta ni goe wat u bedoelt met slippen? Kan da geen kwaad dat zo blijf verder rijden? greetings

lionkadir 0

12 jaar

wat hij bedoelt is dat de motor wel toeren gaat maken maar dat je geen (of te weinig) snelheid maakt. dat de koppelingsplaten dus doorslippen.

pieterp9094 0
badge

12 jaar

ehm nee die probleem heb ik ni echt. Maar wat wel zeer vervelend is dat ik hem moeilijk in versnelling krijg. Zeker als de motor nog kou sta krijg ik hem voorbeeld niet in 2 de. Aan wa zou da kunnen liggen dan?

lionkadir 0

12 jaar

kheb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vorige vraag, waarom ik hem moeilijk in versnelling krijg. Dit vooral als de motor koud sta. Iemand enig idee?

lionkadir 0

12 jaar

Vervang die koppeling, dan is dat probleem waarschijnlijk ook over.

Kijk ook eens naar het topic onder de professionals 'koppelingskabel of koppelingsset' van 27 december 2011. Daar staan wat foto's.

Als jouw drukgroep er ook zo uitziet, dan is het geen wonder dat hij moeilijk in de versnelling wil.

heemskerk4251 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.